Facebook i Google u posljednje su vrijeme na velikom udaru kritika – od bivših zaposlenika, preko investitora pa do brojnih udruga, čini se kako svatko ima nešto prigovoriti ovim kompanijama. Udruge pedijatara i psihologa tvrde kako Facebook šteti zdravlju djece, bivši zaposlenici i neki investitori zgroženi su s onim u što su se ove kompanije pretvorile i kako manipuliraju svojim korisnicima, Jim Carrey nedavno je ugasio profil na Facebooku i pozvao sve na bojkot, dok je zbog promjene algoritma najveći brazilski novinski izdavač najavio prestanak objave sadržaja na Zuckerbergovoj mreži.

Novi udarac ovim kompanijama stigao je od Unilevera, drugog najvećeg oglašivača na svijetu koji dobar dio svog budžeta troši na digitalno oglašavanje, ponajviše na Facebooku i Googleu. Izvršni marketinški direktor kompanije Keith Weed pozvao je ove kompanije na odgovornost i optužio ih za stvaranje močvare u kojoj kruže lažne vijesti i kriminalni sadržaj.

Ne možemo imati uvjete u kojima naši potrošači ne vjeruju onome što vide na internetu, poručio je ovim internetskim gigantima od koji je zatražio transparentno ponašanje i zaštitu djece i ostalih korisnika od "toksičnog online sadržaja".

Pod pritiskom lažnih vijesti, ekstremnog sadržaja koji je preplavio Facebook i Googleov YouTube, ove su kompanije već poduzele određene mjere kako bi zaustavili objavu ekstremističkog i terorističkog sadržaja, govora mržnje i slično. Google, odnosno YouTube prošle se godine našao na udaru oglašivača zbog sličnog problema – oglasi na YouTubeu prikazivali su se pored sadržaja povezanog s terorizmom pa je dio kompanija odlučio prestati s oglašavanjem na tom videoservisu (a neki čak i na svim Googleovim stranicama) dok ekipa iz Googlea ne sredi situaciju.

Što se Unilevera tiče, iz te su kompanije poručili kako neće investirati u brendove koji ne štite djecu i koji stvaraju podjele u društvu te namjeravaju surađivati samo s organizacijama koje su posvećene stvaranju bolje digitalne infrastrukture.

Izvor: Quartz