Facebook i Google u posljednje su vrijeme na velikom udaru kritika – od bivših zaposlenika, preko investitora pa do brojnih udruga, čini se kako svatko ima nešto prigovoriti ovim kompanijama. Udruge pedijatara i psihologa tvrde kako Facebook šteti zdravlju djece, bivši zaposlenici i neki investitori zgroženi su s onim u što su se ove kompanije pretvorile i kako manipuliraju svojim korisnicima, Jim Carrey nedavno je ugasio profil na Facebooku i pozvao sve na bojkot, dok je zbog promjene algoritma najveći brazilski novinski izdavač najavio prestanak objave sadržaja na Zuckerbergovoj mreži.
tri vijesti o kojima se priča


Novi udarac ovim kompanijama stigao je od Unilevera, drugog najvećeg oglašivača na svijetu koji dobar dio svog budžeta troši na digitalno oglašavanje, ponajviše na Facebooku i Googleu. Izvršni marketinški direktor kompanije Keith Weed pozvao je ove kompanije na odgovornost i optužio ih za stvaranje močvare u kojoj kruže lažne vijesti i kriminalni sadržaj.
Ne možemo imati uvjete u kojima naši potrošači ne vjeruju onome što vide na internetu, poručio je ovim internetskim gigantima od koji je zatražio transparentno ponašanje i zaštitu djece i ostalih korisnika od "toksičnog online sadržaja".
Pod pritiskom lažnih vijesti, ekstremnog sadržaja koji je preplavio Facebook i Googleov YouTube, ove su kompanije već poduzele određene mjere kako bi zaustavili objavu ekstremističkog i terorističkog sadržaja, govora mržnje i slično. Google, odnosno YouTube prošle se godine našao na udaru oglašivača zbog sličnog problema – oglasi na YouTubeu prikazivali su se pored sadržaja povezanog s terorizmom pa je dio kompanija odlučio prestati s oglašavanjem na tom videoservisu (a neki čak i na svim Googleovim stranicama) dok ekipa iz Googlea ne sredi situaciju.
Što se Unilevera tiče, iz te su kompanije poručili kako neće investirati u brendove koji ne štite djecu i koji stvaraju podjele u društvu te namjeravaju surađivati samo s organizacijama koje su posvećene stvaranju bolje digitalne infrastrukture.
Izvor: Quartz