Iz NASA-e pobjedonosno objavili: Imamo prvi uzorak kamena s Marsa!

Uzorak je uzet još prošlog tjedna, no fotografije koje su trebale potvrditi postojanje uzorka nisu bile dovoljno jasne i precizne.

Martina Čizmić | 07.09.2021. / 09:05

Nakon prvog propalog pokušaja, NASA-in rover Perseverance uspio je prikupiti prvi konkretni uzorak kamena s Marsa koji će u budućnosti poslužiti znanstvenicima na Zemlji za bolje upoznavanje Crvenog planeta.

Kako su objavili iz NASA-e, Perseverance je uzeo uzorak tek nešto deblji od obične olovke, a fotografije su potvrdile da se uzorak zaista nalazi u titanijskoj cijevi za uzorkovanje.

Slika nije dostupna Sad ga vidiš, sad ga ne vidiš: Je li NASA-in rover Perseverance uspio prikupiti uzorak kamenja na Marsu?

Sa više od 3000 dijelova, sustav uzimanja uzorka najkompleksniji je mehanizam koji smo ikad poslali u svemir. Naš tim je uzbuđen i ponosan što je sustav obavio posao tako dobro na Marsu, istaknuo je Larry D. James iz NASA-inog laboratorija JPL.

Podsjetimo, uzorak je uzet još prošlog tjedna, no fotografije koje su trebale potvrditi postojanje uzorka nisu bile dovoljno jasne i precizne. Stoga su u NASA-i odlučili biti oprezni i pričekati da rover pošalje nove fotografije kako bi mogli točno potvrditi postojanje uzorka u cijevi za uzorkovanje.

NASA je kroz povijest postavljala ambiciozne ciljeve i uspjevala ih ostvariti. Ovo je veliki uspjeh i ne mogu dočekati da vidim što će još Perseverance i naš tim otkriti, istaknuo je voditelj NASA-e Bill Nelson.

Slika nije dostupna NASA-in rover pokušao uzeti uzorak tla na Marsu, ali ostao je praznih ruku - cijev je bila prazna

Iz NASA-e su pojasnili kako je prikupljanje uzorka tek prvi korak u cijelom procesu. Slijedi njegovo slanje natrag na Zemlju, a kad će to biti, još nije točno poznato. No, kad uzorak jednom stigne na Zemlju, znanstvenici će moći saznati nove informacije o nastanku Marsa, ali im i omogućiti potragu za eventualnim tragovima života.

Očekuje se da će tijekom svoje misije Perseverance uzeti između osam i 43 uzorka na različitim mjestima u području kratera Jezero, među ostalima i iz područja kroz kroz koje je, vjeruju znanstvenici, jednom tekla rijeka.