Kao i za većinu tehnoloških kompanija, prošla godina nije bila naročito uspješna niti za Salesforce. Razlozi zbog kojeg je tehnološko tržište, kao i brojna druga tržišta završilo godinu u debelom crvenom dobro su poznati. Inflacija, recesija koja prijeti, poskupljenje cijene energenata i rat u Ukrajini uvelike su utjecali na poslovanje kompanija, odnosno pad cijena dionica i brojne otkaze u manjim i većim tvrtkama.
Izvršni direktor Salesforcea Marc Benioff pronašao je još jedan i to prilično zanimljiv razlog lošijih rezultata i pada produktivnosti u kompaniji. Tijekom sastanka u kojima je bilo riječi o otkazima u Salesforceu (bez posla ostat će više od 7 tisuća ljudi), Benioff se okomio na nove zaposlenike koje su zaposlili tijekom pandemije, kao i mlađe radnike te je općenito kritizirao udaljeni rad. Prema njemu, novi zaposlenici te oni koji rade od kuće nisu ispunili očekivanja: Nemamo istu razine performansi i produktivnosti koju smo imali prije početka pandemije.
Naglasio je kako polovica zaposlenika u biti nisu produktivni, a mnogi od njih su novi zaposlenici te se upitao o razlozima takve situacije: Ne upravljamo li našim udaljenim zaposlenicima dobro? Trebamo li nove vještine? Ovako nešto se nikada nije dogodilo u povijesti naše kompanije.
Dio problema, vjeruje izvršni direktor ove kompanije, leži u zaposlenicima koji ne rade u uredima, a pogotovo mlađim radnicima te smatra kako oni vjerojatno ne mogu uspostaviti odnose s klijentima i korisnicima jer nemaju društveno iskustvo te iskustvo sastanaka u uredskim okruženjima.
Ipak, dio zaposlenika ne slaže se s njim i smatraju da problem ne leži u njima, već u sustavu za vrednovanje performansi koji postavlja nerealne ciljeve kakve je jako teško, odnosno gotovo nemoguće ostvariti. Očito je da je on CEO neke druge generacije, prenijeli su komentar jednog mlađeg zaposlenika na Insideru.
Što se njegovih komentara o negativnim posljedicama udaljenog rada tiče, treba naglasiti kako su iskustva kompanija prilično različita. Dok se neki slažu s njim i smatraju kako zbog rada od kuće nedostaje komunikacije među zaposlenicima, a često upravo takva komunikacija uživo i razgovori pored kavomata i aparata za vodu mogu rezultirati novim i inovativnim idejama, mnogi se zaposlenici s tim ne slažu. Prema njima, s udaljenim radom postali su još produktivniji i učinkovitiji, a neka istraživanja čak ukazuju na to da je komunikacija između zaposlenike tijekom pandemije (dakle, kada su mnogi radili van ureda) čak i porasla.