Je li svijet spreman za automobile bez volana i papučica za gas i kočenje?

Amazonov Zoox se priprema za javno lansiranje robotaksi servisa s vozilima u kojima nema volana, niti papučica za gas i kočnicu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.06.2024. / 15:35

Zoox (Foto: Zoox)

Automobili u kojima nema vozača i kojima u potpunosti upravljaju računala nisu znanstvena-fantastika. Takva vozila, odnosno robotaksiji već su dostupni na nekim tržištima, no u slučajevima kompanija poput Wayma i Cruisea (koji je u međuvremenu pauzirao razvoj na svom servisu autonomnih taksija), riječ je o klasičnim automobilima koji su nadograđenim s tehnologijom za autonomnu vožnju.

Zooxovi autonomni automobili Amazonov Zoox počeo s testiranjem robotaksija na javnim cestama

Kada kažemo klasičnim automobilima, mislimo na vozila s prednjim sjedalima, volanom, papučicama za gas i kočnicu i slično.

No uskoro bi putnike mogao prevoziti automobil koji je od starta dizajniran isključivo za autonomnu vožnju i u kojem nema volana i ne možete davati gas ili kočiti, već njime jedino može upravljati računalo. Riječ je o autonomnim vozilima Zooxa, kompanije koju je Amazon preuzeo prije četiri godine i s kojom ima velike planove. Testiranja njihovih vozila traju već neko vrijeme i to na četiri lokacije u SAD-u - Seattleu, San Franciscu, Foster Cityju te u Las Vegasu.

Posljednje informacije govore kako je sve bliži dan pokretanja službenog servisa, no nije poznato hoće li to biti na svim spomenutim lokacijama ili će prvo krenuti s jednim gradom i, ovisno o dojmovima putnika, širiti svoje usluge dalje. Mediji nagađaju kako bi servis prvo mogli pokrenuti u Las Vegasu. Plan Zooxa uključuje veliku flotu od više tisuća ovakvih vozila na cestama, a ako sve bude išlo po planu, broj njihovih vozila konstantno bi se povećavao.

Zooxov autonomni automobil Pokrenuta nova istraga zbog prometnih nesreća u kojima su sudjelovali robotaksiji

Treba naglasiti kako do sada nije sve išlo baš po planu i bez problema jer su Zooxovi autonomni automobili sudjelovali u dvije prometne nesreće u kojima su ih je, zbog njihova naglog kočenja, motori udarili u stražnji dio vozila. U tim nesrećama nije bilo teže ozlijeđenih, no to je bilo dovoljno da američka Uprava za sigurnost u cestovnom prometu pokrene istragu protiv Zooxa.

S obzirom na to da se dio stanovnika američkih gradova još nije navikao niti prilagodio na autonomna vozila koja barem izgledaju kao klasični automobili, pitanje je kako će prihvatiti ovakve robotaksije neobičnog dizajna koji su razvijeni isključivo kao robotaksiji.

Izvor: Tech Times
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti