Možda će našim mlađim čitateljima ova konstrukcija izgledati apsolutno pretjerana, ali činjenica je kako će Verizon ovom odlukom i službeno završiti eru koja je obilježila početke globalne ekspanzije interneta. Pomalo suhoparna vijest s okrutnih poslovnih tržišta glasi ovako: Verizon će tijekom ljeta spojiti brandove Yahoo! i AOL u novi brand pod nazivom Oath, donosi Business Insider. Oath je, inače, u slobodnoj interpretaciji prijevoda sinonim za zakletvu ili prisegu, ako je to u ovom slučaju uopće važno, ali valjda postoji neka simbolika. Dakle, nakon što se finaliziraju svi detalji financijskog preuzimanja kompanije Yahoo! od strane Verizona, kreće proces takozvanog “rebrandinga” koji je u ovakvim situacijama gotovo pa normalan i uobičajen, no u ovom konkretnom slučaju znači definitivni kraj kompanije, odnosno branda koji je obilježio početak interneta koji je dostupan svima.

Da, bilo je to prije, daleko prije Googlea, Facebooka i svih ostalih društvenih mreža, bilo je to prije nego su pružatelji usluge pristupa internetu postali nešto sasvim uobičajeno. Yahoo! i AOL su, vjerovali ili ne, devedesetih godina prošlog stoljeća bili sinonim za web, zapravo su bili - web. Kompanija osnovana 1994. godine prva je u svijetu učinila web zanimljivim mjestom na koje svi žele doći i koje svi žele posjetiti. Vjerovali ili ne, nakon AltaVista tražilice, koju je usput budi rečeno 2003. kupio upravo Yahoo!, upravo je ovaj brand nudio usluge na internetu bez kojih danas mnogi ne mogu zamisliti svoj poslovni ili privatni život. To se prije svega odnosi na mogućnost pretraživanja informacija na internetu i besplatni pristup otvaranju sandučiča elektroničke pošte. Društvene mreže u to doba nisu bile ono što su danas, surogat za stvarni život, ali ako ste tih godina spomenuli internet prvo što vam je palo napamet je Yahoo!.

A prema najavama iz Verizona, koji će uskoro postavi vlasnik Yahoo! kompanije i branda u potpunosti, nakon što već posjeduje AOL, kreće “stvaranje jednog od najvažnijih brandova tvrtke u digitalnom obliku”. Rodit će se Oath, a prema tumačenju analitičara Yahoo! će postati - povijest. Mnogi i dalje ne mogu vjerovati da će se Verizon odlučiti na ovakav potez, ali nakon što se Yahoo! posljednjih godina uglavnom neuspješno tražio i gomilao financijske gubitke, ništa nije nemoguće. Bez obzira na to koristite li neku od njegovih usluga, priznat ćemo kako će se teško biti naučiti na web koji ne nudi barem saznanje da je Yahoo! tu negdje. Uostalom, s nama je od samih početaka, a hoće li doista doći kraj ovog ljeta, tek ćemo vidjeti…

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju