Sve je veći broj zemalja koje u budućnosti namjeravaju zabraniti prodaju automobila s benzinskim i dizelskim motorima, a takve će automobile s vremenom zamijeniti električna vozila. Norveška i Nizozemska prve bi od 2025. trebale zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša, pet godina poslije to bi mogla napraviti Njemačka, a za 2040. to su najavile i Velika Britanija i Francuska. Ovaj popis uskoro će se povećati s drugom najvećom svjetskom ekonomijom – kineska vlada, u suradnji s regulatornim tijelima, već raspravlja o postavljanju konačnog datuma kada će prodaja ovakvih automobila biti zabranjena i u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta. Neki analitičari koji prate ovo tržište vjeruju kako ta zabrana neće nastupiti prije 2040. godine tako da će automobilske (i tehnološke) kompanije imati dovoljno vremena i pripremiti se za te, u odnosu na trenutnu situaciju na tržištu, revolucionarne promjene.

Ovaj će potez, napominju na Bloombergu, imati velik utjecaj na smanjenje zagađenja okoliša te na velik porast kineske automobilske industrije – iako lideri tržišta električnih vozila poput Tesle, Nissana i General Motorsa žele zauzeti što veći dio ovog tržišta u Kini, najveći uspjeh, zahvaljujući državnim subvencijama, dosad su postigle kineske kompanije. Tržištem električnih vozila trenutno dominira kineska kompanija BYD (koju podržava Warren Buffet), koja je tijekom prvih sedam mjeseci prodala više od 46 tisuća električnih i plug-in hibridnih vozila, dok je Beijing Electric Vehicle (odjel za električna vozila državne kompanije BAIC Motor) prodao više od 36 tisuća e-vozila.

"Domaća" vozila uskoro će dobiti veliku konkurenciju poznatijih automobilskih kompanija jer će sljedeće godine svoje e-modele u Kini predstaviti Honda, za godinu ili dvije počet će prodaja novog modela Nissanova Leafa, a Elon Musk trenutno pregovara s predstavnicima kineske vlade o potencijalnoj proizvodnji Teslinih automobila u toj zemlji.

Izvor: Bloomberg