Koliko ćemo puta dopustiti tehnološkim divovima da ignoriraju naše pravo na privatnost?

Najpoznatije tehnološke tvrtke često svjesno krše privatnost i koriste osobne podatke svojih korisnika za vlastitu zaradu.

Filip Krizmanić | 20.08.2018. / 07:32

Privatnost (Foto:Getty)
Privatnost (Foto:Getty) (Foto: Getty)

Tehnologija je postala sveprisutna u modernom društvu - koristimo ju za naručivanje taksija, za dijeljenje iskustva preko socijalnih mreža i u mnogim drugim situacijama.

Iako većina ljudi još uvijek dijeli osobne informacije s tehnološkim divovima, oprez i nepovjerenje su u porastu. I to s dobrim razlogom.

Google

Google prati lokacije korisnika Androida i iPhonea iako su mu oni to zabranili u postavkama.

To se odnosi na više od dvije milijarde korisnika koji na uređajima imaju Googleov operativni sustav Android te na nekoliko stotina milijuna korisnika iPhonea koji koriste Google za karte ili istraživanje, objavio je Ryan Nakashima, novinar Associated Pressa.

Google je na optužbe odgovorio u svom stilu.

Postoji nekoliko različitih načina na koje Google prati i koristi lokacije korisnika kako bi poboljšao korisničko iskustvo, primjerice korištenjem praćenja povijesti lokacija na kojim je korisnik bio i praćenjem korisničke aktivnosti na internetu ili u aplikacijama, pojasnili su iz Googlea.

No nekoliko dana kasnije ipak su priznali da i dalje prate lokacije korisnika iako su isključili opciju praćenja lokacija u postavkama, prenosi AP.

Uber i Lyft

Na svom domjenku 2011. godine Uber je “počastio goste jezivom voajerskom tehnologijom pomoću koje su uživo mogli pratiti lokacije i kretanja 30 Uberovih korisnika”. Radi se o Uberovu “God Viewu” (božjoj perspektivi), koji im je omogućavao špijuniranje vozača Ubera i korisnika koji su čekali svoja vozila, prenosi Forbes.

Lyft iza sebe ima sličan skandal nakon što je otkriveno da njegovi vozači imaju pristup privatnim informacijama svojih korisnika, brojevima telefona i odredištima na koje žele ići, prenosi TechCrunch.

Osoblje Lyfta koristilo je takav pristup informacijama kako bi provjeravalo svoje supružnike, bivše ljubavi ili pratilo ljude koji bi im se posebno svidjeli, objašnjava TechCrunch.

Digitalni asistenti

Otkako se pojavo na tržištu, nagađa se koliko zapravo Amazon Echo sudjeluje u našim životima, odnosno koliko informacija upije iako mu ih nitko nije direktno prenio. Nedavno je u javnost dospjela priča o ženi čiji je razgovor Amazon Echo snimio bez njezina dopuštenja i podijelio ga sa zaposlenicima njezina muža.

Na taj članak Amazon je NY Timesu ogovorio da je u pitanju bila samo obična softverska pogreška, odnosno da se Amazon Echo zabunom “probudio” na krivu riječ, zabunom je također čuo riječi “pošalji poruku” i nakon toga upitao je “kome?”, a zatim je sve to poslao prvom imenu koje se spomenulo u razgovoru.

Žena kojoj se to dogodilo naknadno je izjavila da uređaj nikada nije upitao smije li poslati poruku te da taj razgovor nije trebao ni čuti jer mu je razina zvuka bila smanjena.

Društvene mreže

Zbog zabrinutosti građana za svoju privatnost tehnološki divovi prisiljeni  su promijeniti svoje postavke privatnosti, naročito nakon novih odredbi koje je donijela Europska unija u pokušaju da zaštiti pravo na digitalnu privatnost.

Iz Facebooka su izjavili da će postavke privatnosti učiniti dostupnijima te pružiti “korisnicima više kontrole nad osobnim informacijama”.

Twitter je također učinio svoje postavke privatnosti dostupnijima, a Spotify je promijenio svoju politiku kako bi bio što otvoreniji i transparentniji u pokušaju zaštite osobnih podatka svojih korisnika.

Izvor: Axios
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti