Danas je postalo uobičajeno da sve što nam se događa u životima - od nekih nevažnih događaja pa do proslava, obljetnica, druženja, posjećivanja izložbi i slično, moramo dokumentirati fotoaparatom telefona. Svaki takav događaj prati gotovo instinktivan potez vađenja telefona iz džepa i fotografiranja i/li snimanja selfija. No utječe li fotografiranje, odnosno fokus na snimanje na naš doživljaj same situacije, događaja ili npr. umjetnina koje gledamo? Posljednje istraživanje koje je provedeno u SAD-u na 525 osoba pokazuje da takvo fotografiranje zaista negativno utječe na naš doživljaj i sjećanje tog događaja.
U znanstvenom radu objavljenom u Journalu of Applied Research in Memory and Cognition, navodi se kako su ranija istraživanja pokazala različite rezultate - prema nekima fotografiranje događaja pomaže u boljem pamćenju događaja, a prema drugima ono negativno djeluje. Najnovije istraživanje pokazalo je negativan učinak te se u njemu naglašava da fokusiranje na dvije stvari (sudjelovanje u nekom događaju ili gledanje neke slike i fotografiranje istih) može negativno utjecati na memoriranje tih događaja ili slika.
Znanstvenica sa Sveučilišta u Birminghama Rebecca Lurie kaže kako se mnogi oslanjaju na snimljene fotografije koje “pamte stvari za njih”, no zato oni slabije pamte detalje tih događaja i trenutke koje su doživjeli. Naknadno pregledavanje fotografija tih događaja na mobilnim telefona dovodi do “pozitivnih osjećaja nostalgije”, no zato negativno utječe na originalan trenutak, objasnila je.
Istraživanje je provedeno tako što su osobe koje su sudjelovale u njemu pregledavale različite umjetnine, uključujući slike, skice i fotografije, pri čemu su neke fotografirali, a neke samo pregledavali, bez korištenja telefona. Nakon toga trebali su, među više sličnih fotografija na papiru, prepoznati te umjetnine koje su ranije gledali. Naravno, prepoznavanje je bilo puno uspješnije za slike koje su gledali bez da su ih fotografirali, za razliku od onih koje su fotografirali telefonom i nisu se fokusirali na njih, već su veću pažnju posvetili snimanju. U jednom testu te su slike pregledavali samo 20 minuta nakon što su ih pregledali, a nakon toga i 48 sati nakon pregledavanja i u oba slučaja rezultati su bili slični.
Treba naglasiti kako je ograničenje ove studije njena fokusiranost na umjetnost, naglašavaju na Daily Mailu, uz napomenu kako se u nekim drugim situacijama poput npr. koncerata fotografiranje i snimanje te objava takvog sadržaja na društvenim mrežama pokazalo pozitivnim jer poboljšava iskustvo korisnika.