Pretilost se povezuje s brojnim zdravstvenim problemima - od povišenog krvnog tlaka, dijabetesa do raka. Usprkos tome, zbog načina prehrane i života, mnogi imaju problema s pretilošću pa podaci iz Velike Britanije pokazuju da čak 64 posto odraslih spada u tu kategoriju, dok su podaci za SAD još alarmantniji. 

Debljina 65% odraslih Hrvata živi s debljinom: Za liječenje debljine nije dovoljno samo promijeniti prehranu, već i način razmišljanja

Kao jedan od koraka u borbi protiv pretilosti i povezanih zdravstvenih problema, britanski znanstvenici predložili su postavljanje etiketa upozorenja na alkoholna i zaslađena pića. Kako bi takva upozorenja mogla djelovati na konzumaciju slatkog, odnosno u konkretnom slučaju čokoladica poput Britancima omiljenog Marsa, Galaxyja, Daily Milka i Snickersa, pokazalo je istraživanje koje su proveli na Cambridgeu.

Rezultati tog istraživanja koje je provedeno nad više od 1300 ispitanika koji najmanje jednom tjedno jedu čokoladu, pokazali su da tekstualna zdravstvena upozorenja (u kojima se upozorava na rizik od debljine, srčanih bolesti i raka), kao i fotografije poput onih koje se postavljaju na kutije cigareta, zaista mogu utjecati na odluku ljudi o konzumaciji čokoladica. Na nekim fotografijama koje su prikazane ispitanicima na omotima čokolada postavljene su fotografije operacije srca, dok su na drugima bile fotografije mrtvih pasa. Iako takve fotografije sa životinjama nemaju veze s konzumacijom slatkog, njihov negativan efekt dovoljan je da odbije dio ljudi od takvog načina prehrane.

Na Daily Mailu kažu kako se takve fotografije i upozorenja nalaze na kutijama cigareta od 2008. i povezuju ih sa smanjenjem broja pušača posljednjih godina. Čini se kako bi se takva taktika mogla pokazati uspješnom i kada je u pitanju slatko te su znanstvenici istaknuli kako je naglašavanje povezanosti proizvoda i njegovih zdravstvenih utjecaja ključ za smanjenjem konzumacije nezdrave hrane.

Debljina Istraživanje pokazalo da na pretilost utječe kvaliteta, a ne količina konzumirane hrane

Kada su u testu ispitanici birali između voća i čokolada u standardnim pakiranjima, samo 40 posto njih odlučilo se za voće, no kada su se na tim pakiranjima nalazila tekstualna upozorenja čak 7 od 10 ispitanika odlučilo se za voće, dok je u slučaju slikovnih upozorenja ta brojka malo manja i iznosi 60 posto.

Dok su rezultati istraživanja prilično jasni, pitanje je hoće li oni utjecati na britansku vladu i ministarstvo zdravstva, odnosno hoće li nadležni početi razmišljati o takvoj taktici kako bi se smanjila pretilost i pozitivno utjecalo na zdravlje ljudi.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju