Korisnici masovno deinstaliraju blokatore oglasa, evo i zašto

Broj korisnika koji deinstaliraju programe za blokiranje oglasa prošlog je mjeseca znatno porastao.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 09.11.2023. / 11:24 komentari
Blokiranje oglasa (Foto: Getty Images)

Iz YouTubea su nedavno poručili svim korisnicima koji koriste blokatore oglasa da im sadržaj na tom videoservisu više neće biti dostupan. Tada su ih podsjetili da, ako već ne žele gledati reklame, mogu plaćati mjesečnu pretplatu na YouTube jer se pretplatnicima ne prikazuju oglasi, a ako ne žele plaćati, onda moraju deinstalirati programe koji blokiraju prikaz oglasa.

tri vijesti o kojima se priča Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Mreže optičkih kablova iznad šume u Ukrajini Jesu mreže, ali nisu paukovi VIDEO Pogledajte nestvaran prizor na krošnjama ogromne šume u Ukrajini

YouTube poruka korisnicima koji koriste blokatore oglasa YouTube se više ne šali, jednostavno ne žele da koristite blokatore oglasa

Potez YouTubea pokazao se (djelomično) učinkovitim jer su korisnici počeli masovno deinstalirati programe za blokiranje oglasa. Podaci AdGuarda, programa koji je instaliran na čak oko 75 milijuna uređaja, pokazuju kako je od 9. listopada pa do kraja prošlog mjeseca broj dnevnih deinstalacija značajno porastao. Dok inače prosječno bilježe oko 6 tisuća dnevnih deinstalacija svoje ekstenzije za Chrome, u navedenom razdoblju ta je brojka dosegla brojku od 11 tisuća dnevno pri čemu je 18. listopada više od 50 tisuća korisnika deinstaliralo AdGuard.

Iz Ghosteryja, čiji se program također koristi za blokiranje oglasa na internetskim stranicama i servisima, također je zabilježen natprosječan broj deinstalacija od čak 3 do 5 puta, no porastao je i broj instalacija. Zanimljivo, to se pogotovo odnosi na preglednik internetskih stranica Edge, što znači da korisnici pokušavaju pronaći alternativne načine na koje bi prevarili YouTube, no za sada se to pokazalo bezuspješnim.

Prilikom deinstalacije korisnici mogu ispuniti anketu o razlozima brisanja programa sa svojih uređaja te je većina korisnika Ghosteryja kao razlog navela upravo nemogućnost njegova korištenja za blokiranje oglasa na YouTubeu. Nije teško zaključiti kako će dio korisnika pokušati pronaći druga rješenja u borbi s YouTubeom, dok bi dio mogao potpisati kapitulaciju i, kako bi nastavili gledati videa na ovom servisu, prestati koristiti programe s kojima blokiraju prikaz oglasa.

Slika nije dostupna Umjetna inteligencija stiže na Googleov videoservis: Evo koje novitete AI donosi na YouTube

Što se YouTubea tiče, kompanija još nije uvela zabranu pristupa stranici svim korisnicima koji koriste blokatore oglasa, već samo dijelu njih i bit će zanimljivo vidjeti hoće li (i kada) uvesti potpunu zabranu. Google, čiji je dio i YouTube, najviše novaca zarađuje upravo od oglasa pa je jasno zašto im je važno da se uz sadržaj na njihovim stranicama, bilo da je riječ o tražilici ili videoservisu, reklame uvijek prikazuju svim korisnicima.

Izvor: Tech Spot


 

Vezane vijesti