Aplikacije koje koriste umjetnu inteligenciju poput ChatGPT-a tvrtke OpenAI uzimaju maha u svijetu medija, pokazali su rezultati ankete Svjetskog udruženja izdavača (WAN-IFRA), prema kojoj je 49 posto ispitanika reklo da se njihove redakcije služe botovima.
Glavna primjena jest sposobnost alata da pregleda i rezimira informacije, naprimjer za sažetke ili ključne riječi, prema istraživanju, čija je svrha bila odagnati strah da lijeni novinari već koriste umjetnu inteligenciju za proizvodnju vijesti.
Izvješće je objavljeno krajem svibnja prije nego što su šefovi OpenAI-a i Google DeepMinda, među ostalim, upozorili da bi umjetna inteligencija mogla prouzročiti uništenje čovječanstva. Nešto manje mračna proročanstva, poput onog da bi nova tehnologija mogla dovesti do nestanka mnogih poslova, ponavljaju se već godinama.
Istraživanje ukazuje na to da novinari takozvanu generativnu umjetnu inteligenciju ne vide kao kobnu za njihove karijere unatoč metežu i nesigurnosti u medijskoj industriji od širenja interneta 1990-ih.
Čak 70 posto ispitanika očekuje da će umjetna inteligencija biti "korisna za njihove novinare i redakciju". Glavni je nedostatak nove tehnologije, rekli su novinari, zabrinutost glede točnosti i plagijata, 'nagaznih mina' koje mogu naglo prekinuti novinarsku karijeru.
Svega 38 posto je reklo da brinu zbog "sigurnosti posla", a 82 posto očekuje da će se njihove uloge "blago ili značajno promijeniti".
WAN-IFRA je 49-postotni udio onih koji koriste alate poput ChatGPT-a opisao kao "poprilično izvanredan" s obzirom na činjenicu da su postali široko dostupni tek krajem 2022.