Militarizacija svemira je doista počela: Američke svemirske snage planiraju patrolirati područjem i oko Mjeseca

Američke svemirske snage više nisu ničija sprdačina, a dokaz tome jest i najava širenja njihova djelovanja sve do Mjeseca i cislunarnog svemira.

Branimir Vorša | 07.03.2022. / 12:56

Proteklog tjedna Istraživački laboratorij američkog ratnog zrakoplovstva je na YouTubeu objavio video koji nije privukao veliku pozornost. Ipak, riječ je o najavi koja je prilično značajna - američka vojska planira proširiti svoje svemirske operacije izvan geostacionarne orbite, odnosno sve do Mjeseca.

Do sada se svemirska misija Sjedinjenih Država protezala do 35.000 kilometara iznad Zemlje. To je bilo tada, ovo je sada. Laboratorij za istraživanje zračnih snaga proširuje taj domet za 10 puta, a područje operacija Sjedinjenih Država za 1000 puta, odvodeći naš doseg do daleke strane Mjeseca u cislunarni svemir, kaže narator u videu.

Američka vojska je ranije govorila o proširenju svoje operativne domene, ali sad po tom pitanju doista i poduzima mjere. Planira lansirati satelit, vjerojatno opremljen snažnim teleskopom, u cislunarni svemir.

Prema navedenom videu, satelit će se zvati Cislunar Highway Patrol System (CHPS). Istraživački laboratorij planira izdati zahtjev za prijedloge prototipa za CHPS satelit 21. ožujka te objaviti dodjelu ugovora za njegovu izgradnju u srpnju.

Laboratorij američkog ratnog zrakoplovstva će nadgledati razvoj satelita, a taj satelit je zapravo početak proširenja operacija američkog svemirskog zapovjedništva s geostacionarnog svemira na područje s daljnje strane Mjeseca.

Slika nije dostupna Ostaci nečije rakete udarili u Mjesec i napravili novi krater - vjerojatno

To je prvi korak za američke svemirske snage, kako bi mogli znati što se događa u cislunarnom prostoru, a zatim identificirati sve potencijalne prijetnje američkim aktivnostima, rekao je Brian Weeden, direktor programskog planiranja zaklade Secure World Foundation.

Weeden je rekao kako ne misli da će CHPS satelit uključivati ​​mogućnosti za odgovor na bilo kakve prijetnje, ali će prvenstveno služiti za pružanje uvida u situaciju u tom prostoru.

Sad se postavlja pitanje zašto je američko svemirsko zapovjedništvo zainteresirano za proširenje svojih operacija na Mjesec? Glavni razlog koji se navodi u videu, jest upravljanje sve većim svemirskim prometom u lunarnom okruženju, uključujući nekoliko komercijalnih misija koje sponzorira NASA, program svemirske agencije Artemis, kao i one drugih nacija. Tamo će uskoro očito biti gužva.

Nedavno izvješće Centra za strateške i međunarodne studije, Fly Me to the Moon, ispituje desetke planiranih misija na Mjesec tijekom sljedećeg desetljeća.

Sa CHPS satelitom i vjerojatno sljedećim misijama, američka vojska nastoji osigurati mirni razvoj cislunarnog svemira te sigurno okruženje za istraživanje i komercijalni razvoj.

Slika nije dostupna Prava gužva: Prvi put otkriven asteroid, ne s jednim ili dva, već tri mjeseca koji se vrte oko njega

Weeden smatra da postoji još jedan strateški element u tom novom programu. Vojni čelnici, rekao je, zabrinuti su zbog svemirskih objekata koje druge vlade postavljaju u cislunarni svemir, a zatim ih postojeće satelitske mreže, usredotočene na nisku Zemljinu orbitu i geostacionarnu orbitu, gube.

Takvi bi se objekti, rekao je, mogli okretati oko Mjeseca i potencijalno se vratiti kako bi napali američki vojni satelit.

Mislim da je to daleko, ali je izvedivo iz perspektive fizike i definitivno bi iskoristilo jaz u američkoj trenutnoj svijesti o svemirskoj domeni. Mislim da ih to mnogo više brine nego bilo kakve stvarne prijetnje u cislunarnom svemiru, jer SAD trenutno nemaju nikakvu vojnu imovinu u cislunarnom prostoru, kaže je Weeden.

Slika nije dostupna NASA odgađa prvu misiju za povratak na Mjesec