Od kada je SpaceX pokrenuo svoju uslugu satelitskog interneta Starlink, nije bilo nekih većih problema s prekidom usluge - sve do jučer. U večernjim satima po europskom vremenu brojni su korisnici (ponajviše iz Europe i SAD-a) počeli prijavljivati nemogućnost pristupa Starlinkovom internetu, a u jednom trenutku broj prijava problema na DownDetectoru premašio je 63 tisuće, što dovoljno govori o širini problema.
tri vijesti o kojima se priča


Ubrzo nakon što su prvi korisnici počeli prijavljivati nemogućnost pristupa njihovom satelitskom internetu, iz SpaceX-a su priznali grešku, a prema podacima iz kompanije, njihova je usluga ponovno postala dostupna nakon 2 i pol sata. Zbog nemogućnosti pristupa internetu, korisnicima se ispričao i Elon Musk koji je na svojoj društvenoj mreži napisao: Ispričavam se zbog prekida. SpaceX će otkloniti glavni izvor prekida i pobrinuti se da se ne dogodi ponovno.
Na Muskovoj platformi korisnicima se obratio i potpredsjednik Starlinka Michael Nicolls koji je dao dodatno objašnjenje o uzrocima problema. Prema njegovim informacijama, do pada Starlinka došlo je zbog problema s internim softverskim servisom koji upravlja mrežom.
Sličan uzrok problema kao i s CrowdStrikeom?
Service will be restored shortly.
— Elon Musk (@elonmusk) July 24, 2025
Sorry for the outage.
SpaceX will remedy root cause to ensure it doesn’t happen again. https://t.co/q1bsTVtMZ7
Podsjetimo, Starlink je satelitski internetski servis namijenjen prvenstveno korisnicima koji ne žive na područjima na kojima im je dostupan brz i stabilan fiksni ili mobilni internet. Do sada sa samom uslugom nije bilo većih problema, a od 2020. do sada SpaceX je u svemir lansirao oko 8 tisuća satelita.
Broj korisnika narastao je na više od 6 milijuna na oko 140 tržišta, a kako broj satelita i korisnika raste, SpaceX se posljednjih mjeseci fokusirao na nadogradnju svoje mreže, kako bi zadovoljili sve veću potrebu korisnika za pristupom brzom internetu, objasnili su na Reutersu.
Direktor laboratorija za svemir i kibernetički sigurnost na sveučilištu Cornell za ovaj je portal komentirao kako bi upravo nadogradnja softvera mogla biti uzrok prekida usluge Starinka. Zanimljivo, objasnio je kako se uzrok prekida usluge ne razlikuje previše od velikog problema koji je izazvala nadogradnja softvera CrowdStrikea, no tada su posljedice bile puno veće i ozbiljnije.
Što se Starlinka tiče, korisnici mogu biti zadovoljni da prekid usluge nije predugo trajao te se samo mogu nadati kako se slična situacija neće ponoviti. Barem ne uskoro.