Možda i nisu tako opasni: Pametni telefoni manje ometaju u vožnji od ugrađenog sustava za zabavu

Samo zato što vam vozilo pruža mogućnost da nešto obavite u vožnji, ne znači da je to i sigurno za vas, upozorio je Strayer.

Martina Čizmić | 03.07.2018. / 11:11

Infotainment (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Gotovo svi novi automobili u sebi imaju ugrađen tzv. infotainment sustav, odnosno sustav za zabavu i informaciju u vožnji. Međutim, studija koju je provelo Sveučilište u Uti, otkrilo je kako je takav sustav često kompliciran, zbunjujući i previše odvlači pozornost vozača u vožnji. Čak više nego što to čine pametni telefoni.

Aplikacije poput Appleova CarPlaya ili Androidova Auta, koje se povezuju s automobilom, manje odvlače pozornost vozača i jednostavnije su za korištenje u samoj vožnji. Iako u studiji ističu da to ne znači da su bezopasne, ipak su sigurnije od tehnologija koje nude proizvođači automobila.

Android Auto i CarPlay nude brojne opcije i funkcije koje su jednostavnije za korištenje od onih koje obično možete pronaći u automobilu, naglasio je David Strayer, profesor s Sveučilišta u Uti. No unatoč tome, neke su opcije i dalje previše ometajuće, i to do razine ugrožavaju sigurnost vozača i putnika. Podaci pokazuju kako skretanje pogleda s ceste na samo dvije sekunde udvostručuje rizik od prometne nesreće.

Glavni je problem što većina infotainment sustava omogućuje korisnicima izvođenje kompleksnih zadataka tijekom vožnje. Tako vozači mogu upisivati odredište u navigaciju ili slati SMS poruke. Za takve je zadatke potrebna koncentracija, a to znači da vozač nije u potpunosti koncentriran na ono što se događa na cesti. I pametni telefoni nude iste mogućnosti, no oni su brži u obavljanju tih zadataka, pa je vrijeme smanjene koncentracije vozača kraće.

Proizvođači automobila trebali bi se ugledati na CarPlay ili Android Auto i pokušati poboljšati svoje sustave, istaknuo je Strayer, ali i upozorio kako bi programiranje navigacije ili slanje tekstualnih poruka trebalo obavljati kad je automobil zaustavljen.

Samo zato što vam vozilo pruža mogućnost da nešto obavite u vožnji, ne znači da je to i sigurno za vas, upozorio je na kraju Strayer.

Američki ured za Nacionalnu sigurnost automobilskog prometa već je ranije izdao smjernice za sigurnu vožnju. Tako su istaknuli kako bi tijekom vožnje trebalo isključiti visokozahtjevne opcije poput programiranja navigacije ili slanja tekstualnih poruka.

Vozači moraju koristiti zdrav razum prilikom korištenja tehnologije unutar vozila. Samo zato što je nešto dostupno, ne znači i da je sigurno za korištenje. Proizvođači pametnih telefona i automobila trebali bi surađivati kako bi smanjili utjecaj tehnologije na koncentraciju vozača prilikom vožnje, istaknuo je Jake Nelson iz američkog AAA.

Izvor. AAA 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti