Može li Mozilla s idejom pametnog telefona za stotinjak kuna dobiti šansu?

Naravno, u vremenima opće marketinške histerije postoji dovoljan broj „kanala“ koji ovakav pokušaj Mozille otvoreno ismijavaju proglašavajući njihov pametni telefon „ciglom“ u usporedbi s „nositeljima kvalitete“

Tomislav Ćuto Tomislav Ćuto | 25.02.2014. / 09:45

Može li Mozilla s idejom pametnog telefona za stotinjak kuna dobiti šansu?

Pomalo u sjeni ekskluzivnih noviteta razvikanijih brandova i proizvođača pametnih telefona pojavila se i vijest koja bi mogla ponuditi jeftino rješenje za relativno kvalitetan uređaj...

Iako je danas na tržištu definitivno dostupan nepregledan broj modela pametnih telefona sa svim mogućim i nemogućim opcijama, vrlo često je ključni problem i prepreka – cijena. Koliko god nam se određeni smartphone dopao, koliko god mi smatrali da je „upravo to ono što tražimo“, u vremenima poprilične besparice nije jednostavno, zapravo je vrlo često nemoguće, iskrcati nekoliko tisuća kuna za uređaj. Istina, otvorene su nam granice, može se jeftinije željeni model nabaviti u inozemstvu, ali opet je izdatak za mnoge i te kako prevelik.

Mozilla, koja je do sada bila percipirana isključivo kroz internetski preglednik Firefox, mogla bi ponuditi rješenje. Za kvalitetu i konačnu (pr)ocjenu njihovog pametnog telefona trebati će pričekati širu produkciju i iskustva korisnika iz „prve ruke“, ali ako se ostvari najava prema kojoj bi Mozillin smartphone imao tržišnu cijenu od 25 američkih dolara, onda bi mnoge druge stavke mogle postati poprilično minorne. Jer, radi se o cijeni od otprilike 140 kuna, makar se bojimo da bi konačan iznos, kao i često puta na hrvatskom tržištu mogao biti daleko veći, opet će Mozilla sa Firefox mobilnim OS-om biti jeftinija od konkurencije.

Naravno, u vremenima opće marketinške histerije postoji dovoljan broj „kanala“ koji ovakav pokušaj Mozille otvoreno ismijavaju proglašavajući njihov pametni telefon „ciglom“ u usporedbi s „nositeljima kvalitete“, ali to je na određeni način prokletstvo (izopačenog) društva u kojem živimo. I sama Mozilla priznaje u najavama, nakon što je objavljeno da su potpisali sporazum sa kineskim Spreadtrumom, koji jeftino proizvodi elektroničke komponente, kako je njihovo ciljano tržište u manje razvijenim i bogatim zemljama.

To što će se netko, možda, osjetiti manje vrijednim jer je njemu namijenjeno „jeftino rješenje“ je opet dio sociološko-marketinškog problema, ali osobno ne vidim niti jedan razlog zašto ne bih, recimo, kupio Mozilla Firefox smartphone, pod uvjetom da je kvalitetan i da ispunjava preduvjete koje sam postavio kao temelj korištenja uređaja. Ne moramo, uostalom, svi na terasi lokalnog kafića dok pijemo kavicu na proljetnom suncu i glumimo konačne frajere kao slučajno na stol staviti posljednji model Samsunga, iPhonea ili nekog od „must have“ pametnog telefona koji je predmet žudnje milijuna diljem svijeta. Komentari kako su se s Mozillom "sparili konačni luzeri poput Alcatela ili Huaweija" su sigurna oklada, ali mene to ne dira, toliko dugo dok se osobno ne uvjerim u (ne)kvalitetu uređaja. 

E, sad, ključno je pitanje kako će reagirati tržište i koliko je na kraju doista razvijena svijest o tome što su danas mobiteli (a svaki, pa i najmoderniji pametni telefon je baš to u svojoj osnovi), odnosno za što nam zapravo služe. Otvoreno priznajem kako mi se ideja o mobitelu za stotinjak ili nekoliko stotina kuna sviđa, jer ionako sam mišljenja da je većina današnjih uređaja ekstremno skupa, kao što smatram poprilično idiotskim potezom čekati cijelu noć da bih mogao ponosno istrčati iz dućana s novim iPhoneom, pa makar mi doma frižider bio prazan. Da, mislim da Mozilla zaslužuje šansu, što god „marketinški i ini stručnjaci“ mislili o tome...  

Može li Mozilla s idejom pametnog telefona za stotinjak kuna dobiti šansu?

Može li Mozilla s idejom pametnog telefona za stotinjak kuna dobiti šansu?

Foto Ars Technica

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti