Google je vjerojatno prva kompanija koja se još prije 15-ak godina počela ozbiljno pripremati za budućnost automobilskog tržišta kada su krenuli s razvojem autonomne tehnologije. Da je autonomija budućnost smatra i Elon Musk i vjeruje kako uspjeh Tesle ovisi upravo o tome - automobilima kojima će u potpunosti upravljati računala. Google je s Waymom napravio veliki posao te njihovi robotaksiji već prevoze putnike u više američkih gradova, a osim razvoja autonomne tehnologije za svoja vozila, Tesla je nedavno predstavila i svoj prvi robotaksi. Velike ambicije na ovom tržištu ima i Mate Rimac, kao i brojne druge prvenstveno američke i kineske kompanije.
No da razvoj takve tehnologije i automobila nije jednostavan te da im prijete brojni izazovi možemo vidjeti i na primjeru GM-a. Ovaj automobilski gigant još prije osam godina preuzeo je tvrtku za razvoj autonomnih automobila i tehnologije Cruise te imaju oko 90 posto udjela u kompaniji, uz obvezu prema dioničarima da će taj udio povećati na 97 posto, što se očekuje sljedeće godine.
U Cruise su do sada uložili više od 10 milijardi dolara, no ovaj tjedan su odlučili kako napuštaju to tržište. Naime, iz tvrtke su objavili kako više neće financirati razvoj Cruiseovih robotaksija, već će fokus prebaciti na razvoj autonomnih sustava za osobna vozila. U Cruiseu je do sada bilo zaposleno oko 2300 ljudi, a dio njih GM će raspodijeliti u svoj širi tim zadužen za tehnološki razvoj i tek trebaju odlučiti o tome tko će biti raspodijeljen u koji odjel.
Kao razloge ovog poteza iz GM-a su spomenuli sve veću konkurenciju na tržištu robotaksija, prioritete raspodjele kapitala te značajne resurse i vrijeme koje je potrebno uložiti za rast poslovanja. Kompanija trenutačno na Cruise godišnje troši oko dvije milijarde dolara, a u budućnosti će ta cifra biti manja od milijarde. Osnivač Cruisea Kyle Vogt koji je ranije napustio kompaniju s jednim je tvitom, tj. objavom na društvenoj mreži X pokušao objasniti u čemu je problem s tom kompanijom: U slučaju da vam prije nije bilo jasno, sada jest: GM su gomila glupana.
Veliki problemi za Cruise počeli su u listopadu prošle godine kada je pod kotačima njihova robotaksija završila jedna pješakinja koja ju je na pješačkom prijelazu udario drugi automobil i odbacio baš ispred robotaksija u pokretu. Nakon toga privremeno im je oduzeta dozvola za uslugu robotaksija te je Cruise najavio pauziranje svog servisa da bi prije pola godine najavili povratak testovima, no uz sporiji i oprezniji tempo.
No kako smo saznali ovog tjedna, u GM-u su odlučili kako im se ne isplati ulagati tako veliki novac u razvoj robotaksi servisa te su promijenili prioritete oko razvoja, istraživanja i ulaganja na automobilskom tržištu.
Izvor: CNBC