Robotaksiji Googleova Wayma već neko vrijeme prevoze putnike u nekoliko američkih gradova. Stanovnici dijelova Phoenixa, Los Angelesa i San Francisca putem aplikacije mogu pozvati taksi koji će ih odvesti na željeno odredište i oni će tu vožnju platiti. Sve je identično kao da pozovete i klasičan taksi putem aplikacije, a jedina (i velika) razlika je što u tom taksiju - nema vozača. Iz Wayma su toliko zadovoljni sa svojom tehnologijom da kažu da je Waymo Driver, odnosno njihova tehnologija za autonomno upravljanje vozilima - najbolji vozač na svijetu.
Nakon ova tri grada, Waymo je najavio širenje i na nova američka tržišta pa bi autonomni taksiji uskoro trebali prevoziti putnike i u Austinu, Atlanti i Miamiju, a ovog tjedna najavili su i prvi korak prema međunarodnom širenju. Njihova autonomna vozila (riječ je o modelima Jaguar I-Pace koji su opremljeni Waymovim senzorima i tehnologijom) uskoro će se pojaviti na cestama Tokija, no na početku će se u njima nalaziti vozači koji će upravljati tim vozilima, kako bi što preciznije i detaljnije mapirali ovaj grad, odnosno neke njegove dijelove.
Te podatke Waymo će iskoristiti za treniranje svog sustava autonomne vožnje, a također namjeravaju imitirati uvjete vožnje u glavnom gradu Japana na zatvorenoj stazi u SAD-u pa će i te podatke koristiti za treniranje svog sustava. Za prikupljanje podataka s prometnica u Tokiju dogovorili su suradnju s najvećom japanskom kompanijom za pružanje usluga prijevoza putem taksija Nihon Kotsu te s aplikacijom za taksije “GO” putem koje bi se u budućnosti mogle naručiti autonomne vožnje u Japanu.
U razgovoru za CNBC, iz Wayma su objasnili kako je to prva faza partnerstva koja će trajati nekoliko kvartala te općenito namjeravaju ostati u Japanu “duže vremena”. Naučit ćemo kako Waymo može služiti stanovnicima Tokija i postati jedna od strana tokijskog transportnog sustava, komentirali su iz američke kompanije.
Prema ranijem istraživanju Svjetskog ekonomskog foruma, japanska vlada, kao i vladajući ljudi u Tokiju smatraju kako bi upravo ova tehnologija, odnosno autonomija mogla značajno pomoći u državi i gradu sa sve starijom populacijom te nekoliko kompanija već razvija i testira autonomna vozila. Također, u Tokiju postoje i određene testne zone za autonomne automobile s kojima se želi ubrzati razvoj, testiranje te implementacija ove tehnologije.
S obzirom na to da je Waymo do sada ostvario odlične rezultate sa svojim robotaksijima i autonomnom tehnologijom na američkim prometnicama, možemo pretpostaviti kako će ova kompanija dodatno ubrzati dolazak autonomnih vozila na japanske prometnice.