AIM (AOL Instant Messenger) bio je preteča sve sile komunikacijskih alata, pa i društvenih mreža, održao se dva desetljeća ali kraj novih igrača na tržištu jednostavno nije imao šanse. Mnogi će, pogotovo oni koji su se internetom počeli koristiti devedesetih godina prošlog stoljeća s nostalgijom konstatirati kako još jedan “alat njihove mladosti” mora prepustiti mjesto Facebooku, Viberu, Twitteru i svemu ostalom što koristimo danas. Mlađim generacijama će vjerojatno biti sasvim svejedno, jer AIM gotovo sigurno nikada nisu koristili za razmjenu on-line poruka…

Nakon što se pojavio u svibnju 1997 godine ekspresno je postao iznimno popularan, što nimalo ne čudi, jer u to doba nije bilo previše aplikacije takve namjene. Iako se u ovim krajevima nikada nije koristio koliko neki drugi alati, no fascinantan je podatak kako je četiri godine nakon izlaska imao 36 milijuna mjesečnih korisnika. Možda vam se ta brojka ne čini prevelikom, no govorimo o razdoblju od prije 16 godina, kada nije bilo ni približno korisnika interneta kao danas, baš kao što je bilo daleko manje onih koji su koristili “napredne komunikacijske alate”.

Danas, sve to zajedno ne vrijedi previše, zapravo, bez obzira na to što zvuči grubo, ne vrijedi apsolutno ništa, jer je AIM i službeno ugašen. Na službenim web stranicama je objavljeno i kako će svi korisnički podaci koji su se ikada koristili na ovoj platformi biti izbrisani. Dakle, možemo samo konstatirati - zbogom AIM.