Proteklih godina sve je više uređaja postalo 'pametno' – nakon smartphonea, velike tehnološke kompanije predstavile su i pametne televizore i frižidere, a već nekoliko godina najavljuje se kako će sljedeća velika kategorija gadgeta koja će privući desetke milijuna korisnika biti pametni satovi. Dosadašnji modeli nisu privukli prevelik broj korisnika te se očekuje da će se ovo tržište 'probuditi' nakon početka prodaje Apple Watcha, najočekivanijeg pametnog sata kojeg je Tim Cook predstavio u rujnu ove godine. Ipak, sve više tržišnih analitičara vjeruje da sljedeći veliki hit među korisnicima neće biti pametni satovi, već pametna odjeća kakvu već sada testiraju neki sportaši te će već 2016. prodaja odjeće s ugrađenim senzorima koja će pratiti otkucaje srca, tlak, disanje korisnika i slično premašiti prodaju fitness narukvica.

Jedan od primjera takve pametne odjeće jest pametna majica koja je predstavljena na ovogodišnjem US Openu koja mjeri otkucaje srca i disanje te je putem Bluetootha povezana s pametnim telefonom na kojem se onda prikazuju rezultati tih mjerenja. Angela McIntyre iz Gartnera novinarima The Guardiana pojasnila je da, zbog toga što pametne majice i druga odjeća može sadržavati puno više senzora te je još bliža koži, takve majice mogu skupljati puno više informacija u odnosu na satove ili fitness narukvice. Prve takve pametne majice do sada su razvijale sportske kompanije i bile su prvenstveno namijenjene sportašima, no u posljednje vrijeme na razvoju takve odjeće rade i kompanije koje nisu specijalizirane samo za sport te će biti namijenjene puno većem broju korisnika. Analitičari predviđaju kako će se sljedeće godine isporučiti oko 68 milijuna nosivih fitness uređaja (fitness narukvice, pametni satovi, pametna odjeća), dok će ta brojka 2016. narasti na više od 90 milijuna, ponajviše zaslugom sve veće prodaje pametnih majica i druge odjeće.

S obzirom da će ovi uređaji skupljati zdravstvene podatke o korisnicima i slati ih u posebne aplikacije na pametnim telefonima koje će ih obrađivati i ukazivati na potencijalne probleme ili će u nekoj budućnosti same obavještavati liječnike o njima, takva bi odjeća, jednako kao i pametni satovi, mogla utjecati i na poboljšanje zdravstvenog stanja korisnika koji će na vrijeme moći saznati i reagirati na probleme. Kako tehnologija napreduje velikim koracima, sigurno je da možemo očekivati i nove inovacije na tržištu pametne odjeće i nosive tehnologije te bi uskoro većina majica koje nosimo mogla imati ugrađene senzore koji će pratiti zdravstveno stanje korisnika, sportske aktivnosti, upozoravati ih kad se premalo kreću i slično. 

Foto: YouTube

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju