Odnosi između Applea i Facebooka nikada nisu bili napetiji. Nakon što je Apple najavio promjene s kojima u prvi plan želi staviti privatnost korisnika, a koje će utjecati na način prikupljanja njihovih podataka, iz Facebooka su optužili Cooka i društvo da će promijeniti internet na lošije te da ćemo zbog njih možda morati početi plaćati sadržaj koji je sada besplatan.
Naime, nakon što promjene stupe na snagu, korisnici će na glavnom ekranu iPhonea i iPada dobiti mogućnost odabira hoće li dopustiti da se njihove aktivnosti prate ili ne. Nije teško zaključiti da mnogi to neće dopustiti, a ako oglašivači, ali i platforme poput Facebooka ne znaju njihove online navike, onda im neće moći plasirati ciljane oglase i na tome zarađivati. Kako je na upravo na tome baziran Facebookov poslovni model, jasno je zašto Zuckerbergu nije svejedno.
Da prvi čovjek Applea nema visoko mišljenje o Facebooku još je jednom pokazao gostujući jučer na konferenciji Computers, Privacy and Data Protection. Tim Cook rekao je kako više ne smijemo zanemarivati teoriju tehnologije koja kaže da je svaka interakcija korisnika na društvenim mrežama - dobra interakcija te da što se duže koristi neka tehnologija, a s ciljem prikupljanja što većeg broja podataka, to bolje. Naglasio je da se upravo zbog toga internetom šire dezinformacije i teorije zavjere jer je algoritam napravljen tako da brojnim korisnicima koji se priključuju ekstremističkim grupama i vjeruju u takve teorije, prikazuje još više takvog i sličnog sadržaja.
Odavno smo se trebali prestati pretvarati da takav pristup ne dolazi sa svojom cijenom - polarizacije, izgubljenog povjerenja i, da, nasilja, rekao je Cook i kao primjer naglasio nedavni upad demonstranata u Kongres u kojem je nekoliko ljudi izgubilo živote.
Cook smatra kako se ne smije dopustiti da društvena dilema (vjerojatno aludirajući pri tome na nedavni Netflixov hit Social Dilemma) preraste u društvenu katastrofu. Kao najbolji način mjerenja tehnologije i njenog učinka na ljude i društvo jest način na koji utječe, odnosno poboljšava naše živote. Zato je postavio pitanje kome pripada budućnost. Onima koji razvijaju inovacije koje poboljšavaju i ispunjavaju naše živote ili onima čiji alati u prvi plan stavljaju našu pažnju i isključuju sve ostalo, pobuđuju u nama strah i ekstremizam, samo kako bi nam prikazivali još više oglasa.
Bit će zanimljivo vidjeti kako će korisnici reagirati na nova Appleova pravila o privatnosti podataka i koliko će njih pokazati palac dolje prikupljanju podataka (nije teško zaključiti da će to biti veliki broj korisnika) te kako će to utjecati na tržište oglašavanja.
Izvor: ZDnet