Prošlu godinu na tržištu automobila obilježila je nestašica čipova. Iako je potražnja za vozilima bila velika, automobili se nisu mogli proizvoditi željenim tempom jer proizvođači nisu mogli dobiti dovoljnu količinu čipova.

Mercedes Proizvodnja staje na 2 tjedna: Mercedes šalje zaposlenike na kolektivni godišnji odmor

Analitičari i stručnjaci iz ove industrije tada su govorili kako bi se nestašica mogla nastaviti ove godine, dok su neki vjerovali kako će stabilizacija na tržištu uslijediti 2023. No ono što nitko nije mogao očekivati jest da će u Ukrajini izbiti rat te da će se Kina naći pod udarom novog teškog lockdowna, što se ponovno odrazilo na ovo tržište i donijelo novu glavobolju čelnicima automobilskih kompanija.

S obzirom na to da bi se rat u Ukrajini mogao odužiti, teško je predvidjeti kada bi se situacija mogla stabilizirati i ponuda se izjednačiti s potražnjom. O toj je temi ovaj tjedan za CNBC govorio izvršni direktor Intela Pat Gelsinger koji za sve one koji razmišljaju o kupovini novog automobila nema dobre vijesti. Naime, do sada je ekipa iz Intela predviđala kako će nestašica potrajati do 2023., no čini se kako niti tada neće biti kraj problemima.

Zbog novih izazova na tržištu, Gelsinger sada očekuje kako će se problemi s nestašicama nastaviti i tijekom 2024. godine.

Volkswagen Problemi za automobilsku industriju: Zbog nestašice dijelova Volkswagen zaustavio narudžbe

Intel je već poduzeo brojne korake kako bi povećali ponudu na tržištu čipova, no gradnja tvornica čipova nije jednostavna te je riječ o dugogodišnjem procesu tako da ćemo na rezultate morati čekati još godinama. Od kada je Gelsinger preuzeo kormilo tvrtke, Intel je najavio brojne investicije u nove tvornice čipova, no za razliku od ranije kada su ta ulaganja bila usmjerena prema azijskim zemljama, sada su u fokusu SAD i Europa.

Izvor: CNBC

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju