Živimo u vremenu u kojem se od velikog broja zaposlenika zahtjeva da budu konstantno uključeni u posao - ne samo tijekom radnog vremena, već i nakon posla te mnogi bez prijenosnika i odgovaranja na mailove danas ne mogu otići niti na godišnji odmor. Posla je puno, a vremena nikada dosta pa se od zaposlenika očekuje maksimalna učinkovitost i produktivnost, što naravno nije uvijek moguće, a preopterećenosti poslom i potpuna posvećenost samo radnim zadacima može rezultirati stresom i izgaranjem.

Na internetu postoje brojne stranice, podcasti i videozapisi sa savjetima o načinima na koje se zaposlenici mogu boriti s takvim pritiskom kojem su svakodnevno izloženi, a neke od savjeta s čitateljima The Fast Companyja podijelila je i sociologinja Tracy Brower, autorica knjige Bring Work to Life by Bringing Life to Work: A Guide for Leaders and Organizations.

Ona se poziva na istraživanja koja su pokazala neke od trikova s kojima se može povećati produktivnost zaposlenika na poslu, a tajna je - manje ozbiljnosti i više zaigranosti. Takva promjena u načinu razmišljanja i rada može povećati učinkovitost za oko dvadeset posto, kaže Brower.

Upravo je to jedan od njenih najvažnijih savjeta za zaposlenike, ali i šefove kompanije - da usvoje “zaigrani stav” na poslu te da se ponašaju manje ozbiljno. Važno je pronaći situacije i vrijeme za smijeh i šale s kolegama. Naravno, to ne znači pričanje konstantno pričanje viceva tijekom radnog vremena. Osim što pridonosi pozitivnoj atmosferi, takav način razmišljanja i ponašanja može rezultirati i novim i inovativnim idejama važnim za posao.

Njen drugi savjet je da se svakodnevica i uobičajeni radni dan naprave kreativnijima. Brojne su sitnice koje se mogu napraviti s kojima se potiče kreativnost, a ona je dala primjer da se, umjesto zapisivanja ideja do kojih se dolazi na sastancima, te ideje nacrtaju u obliku slika, ne da se napišu kao riječi.

Za zaigraniju, ali i produktivniju radnu atmosferu važno je i načelo prisutnosti. Ona kaže da, kada smo u nekoj igri, ona nam zaokuplja apsolutno sve misli jer smo totalno tome posvećeni i za nas ne postoji ništa drugo. Takva potpuna fokusiranost na trenutak, kada se primijeni na posao, rezultira s većom produktivnosti, odnosno bržim i kvalitetnijim izvršavanjem zadataka. Ista je stvar važna i za odnose s drugim zaposlenicima i kolegama kojima je pri komunikaciji važno pokloniti svoj trenutak, tj. svoju pažnju. Razvijanje takvih odnosa i povezanost s kolegama, pozitivno će utjecati na ostvarivanje zajedničkih poslovnih ciljeva.

Kako u životu, tako i na poslu, Brower kaže kako se važno okrenuti stvarima koje nam donose radost i sreću. Igra nas podiže i zaokuplja pa je potrebno razmisliti kako u svoj privatni i poslovni život ubaciti što više takvih zaigranih stvari koje donose pozitivu i osjećaj radosti. Takve stvari mogu biti različite - npr. od slušanja glazbe koja potiče pozitivno raspoloženje, do šetnje prirodom tijekom pauza (naravno, za one koji imaju tu mogućnost) pa do npr. hodajućih sastanaka u kojima se, umjesto sjedeći za stolom ili putem Zooma, o važnim stvarima raspravlja u nekoj idiličnoj atmosferi, idealno bi bilo da je to u prirodi.

Izvor: Fast Company