Norveški sud Teslu proglasio krivom za prigušivanje kapaciteta baterije, svakom vlasniku iz tužbe 16.000 dolara odštete

Tesla se našla u problemima u Norveškoj. Naime tamošnji sud je tu tvrtku proglasio krivom za prigušavanje brzine punjenja baterije i samog kapaciteta baterije putem njihovih softverskih nadogradnji.

Branimir Vorša | 24.05.2021. / 14:57 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Ako iz Tesle ne reagiraju žalbom na presudu norveškog suda, morat će platiti 16.000 dolara svakom od tisuća vlasnika njihovih vozila u toj zemlji. Ta bi kazna mogla dobiti na važnosti jer su slični legalni postupci protiv Tesle u tijeku i u drugim zemljama.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Još 2019. godine, portal Electrek izvijestio je o prijavama vlasnika Teslinih vozila oko značajnog pada u dometu vozila koji je iznosio između između 20 i 48 kilometara nakon softverske nadogradnje. U to vrijeme, činilo se da su smanjenjem performansi nakon takve nadogradnje zahvaćeni samo modeli S i X s 85 kWh baterijskim paketom.

Sve je počelo za većinu korisnika sa softverskim nadogradnjama 2019.16.1 i .2.

Među onima koje je to zahvatilo bio je i David Rasmussen, vlasnik Modela S s 85 kWh baterijskim paketom. On je zabilježio jedan od najtežih padova performansi, piše navedeni portal.

Moj Model S 85 iz 2014. imao je 400 kilometara dometa do 13. svibnja (2019. godine). Sad je nakon novoe nadogradnje njegov domet pao na 350 kilometara, rekao je tad Rasmussen. Drugim riječima, njegov je Model S u svega pet tjedana izgubio 11 posto maksimalnog dometa.

U vrijeme nastanka tog problema iz Tesle su navedenom portalu odgovorili da je cilj nadogradnje bio "zaštita baterije i povećanje njezine dugovječnosti" te da je gubitak maksimalnog dometa zahvatio tek manji postotak vlasnika njihovih vozila.

U konačnici, zbunjeni vlasnici nisu bili zadovoljni nedostatkom objašnjenja iz Tesle što je u konačnici rezultiralo serijom tužbi.

Norveški sud je sad presudio u korist 30 vlasnika Teslinih automobila u jednoj od tih mnogobrojnih tužbi te zaključio da su u Tesli namjerno prigušili punjenje i kapacitet baterija. Svaki od tih 30 vlasnika dobio je odštetu od 16.000 dolara odlukom norveškog suda, no iz Tesle još uvijek imaju pravo na žalbuv u narednih nekoliko tjedana.

Samo u Norveškoj ova odluka suda mogla bi se preliti na preko 10.000 vlasnika Teslinih vozila, koji su zahvaćeni problemom punjenja i kapaciteta baterije softverskim nadogradnjama. U konačnici sve bi se to zajedno moglo pokazati kao vrlo skupa kazna za Teslu, pogotovo zato što im prijete i slične tužbe u drugim zemljama, uključujući i SAD.

Izvor: Electrek

Vezane vijesti