Jučer je vjerojatno bio jedan od najgorih dana za Facebook. Nakon što je večer ranije emitiran intervju sa zviždačicom koja je iznijela brojne optužbe protiv kompanije, a prema kojima Facebook stavlja profit ispred svojih korisnika i njihove sigurnosti, prijepodne po američkom vremenu pali su Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Dok su se i ranije događali slični problemi, ovaj je bio specifičan jer je trebalo dugo vremena da se pronađe uzrok i riješi taj problem.

Iako i dalje ove mreže mogu raditi usporedno, situacija je ipak riješena te korisnici mogu nastaviti objavljivati statuse, fotografije i storyje, odnosno komunicirati putem Zuckerbergovih platformi.

No mnogi se pitaju što se to konkretno dogodilo da u jednom trenutku padnu baš sve mreže i platforme jedne kompanije, odnosno mnogima i dalje nije jasno do kakve je to greške došlo. Iz Facebooka su objasnili da je do problema došlo zbog promjene konfiguracije na ruterima koji koordiniraju mrežnim prometom između podatkovnih centara.

Doug Madory, stručnjak za sigurnost kompanije za praćenje mrežnog prometa Kentik, to je objasnio na ovaj način - kaže da je jučer netko u Facebooku nadogradio Facebookov Border Gateway Protocol (BGP), odnosno mehanizam po kojem pružatelji internetskih stranica diljem svijeta dijele informacije o pružateljima usluga koji su odgovorni za usmjeravanje internetskog prometa prema specifičnim grupama internetskih adresa.

U oba slučaja riječ je o objašnjenjima koji za dio korisnika postavljaju više pitanja nego odgovora jer je ipak riječ o stručnim terminima. Zato je Madory to pojednostavio i objasnio jezikom koji svi mogu razumjeti. Napisao je kako je jučer ujutro (po američkom vremenu) Facebook uzeo mapu koja je računalima diljem svijeta pokazivala kako pronaći različite internetske stranice. Bez te mape, kada bi korisnici upisali facebook.com, preglednik internetskih stranica nije znao gdje pronaći tu stranicu pa je javljao grešku.

A kako su svi Facebookovi interni alati i mailovi vezani uz iste domene, niti oni zaposlenici kompanije više nisu mogli komunicirati, već su se morali okrenuti alternativnim metodama.

Posebno je zanimljivo što su problemi nastali nedugo nakon emitiranja emisije sa zviždačicom, što može ukazivati čak i na nekakvu sabotažu iz samog Facebooka, na za to zaista nema nikakvih dokaza. Dapače, Madory kaže kako smo u posljednjih godinu i više dana vidjeli više takvih problema nakon nadogradnji sustava i mrežnih konfiguracija, tako da ipak nije riječ o neuobičajenim pogreškama.

Izvor: Kerbs on security

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju