Sve do ožujka prošle godine o autonomnim vozilima čitali samo pozitivne stvari – kako su vozila kojima upravljaju računala prešla milijune kilometara a da nisu skrivila prometne nesreće i kako su bolji vozači od ljudi. No tada je Uberov autonomni automobil udario i usmrtio Elaine Herzberg, koja je, gurajući bicikl, prelazila cestu na neosvijetljenom mjestu na kojem nema zebre.
Iako bismo pomislili da bi senzori i radar trebali prepoznati osobu koja prelazi cestu, to se nije dogodilo, tj. prepoznali su je kad je već bilo kasno i kada se sudar nije mogao izbjeći. Za volanom Uberova Volva bila je i vozačica, no kako su otkrili podaci s njezina mobitela, ona je u to vrijeme bila zaokupljena mobitelom te nije bila koncentrirana na vožnju.
Istraga o nesreći, s obzirom na to da je riječ o autonomnom automobilu, trajala je veoma dugo, a ovaj tjedan saznali smo neke nove informacije američkog National Transportation Safety Boarda (NTSB). Prema tim podacima, automobil je imao problema sa softverom zbog kojih nije na vrijeme prepoznao Elaine i bicikl jer njegov sustav nije bio dizajniran za prepoznavanje osoba koje nepropisno prelaze cestu na mjestima bez označenog pješačkog prijelaza.
Iz NTSB-a kažu kako je od rujna 2016. do ožujka 2018., kada je Uber prestao s testiranjem autonomnih vozila, zabilježeno 37 prometnih nesreća s vozilima kojima su upravljala računala. Problema, pa čak i smrtnih slučajeva, bilo je i s Teslinim vozilima kojima je upravljao autopilot. Iz Tesle konstantno upozoravaju vozače svojih električnih ljubimaca na to da njihov autopilot nije "pravi" autopilot koji može samostalno i bez nadzora upravljati automobilom, već samo asistent u vožnji tijekom koje vozači uvijek moraju imati ruke na volanu.
Dosad se najpouzdanijim pokazao Waymo, Googleova kompanija koja u SAD-u već nudi uslugu autonomnih taksija, a tijekom više od 10 milijuna odvoženih autonomnih kilometara, njihovi su automobili skrivili samo jednu prometnu nesreću s neznatnom materijalnom štetom.
Izvor: BBC