Objavljene nove informacije o autonomnom automobilu koji je usmrtio pješakinju

Istraga nesreće pokazala je da je automobil imao problema sa softverom koji nije mogao prepoznati osobu koja je nepropisno prelazila cestu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 06.11.2019. / 14:09

Uberov autonomni automobil (Foto: AFP)

Sve do ožujka prošle godine o autonomnim vozilima čitali samo pozitivne stvari – kako su vozila kojima upravljaju računala prešla milijune kilometara a da nisu skrivila prometne nesreće i kako su bolji vozači od ljudi. No tada je Uberov autonomni automobil udario i usmrtio Elaine Herzberg, koja je, gurajući bicikl, prelazila cestu na neosvijetljenom mjestu na kojem nema zebre.

Waymov automobil Početak kraja za vozače taksija: Waymo najavio "sljedeći korak u našem putovanju prema budućnosti"

Iako bismo pomislili da bi senzori i radar trebali prepoznati osobu koja prelazi cestu, to se nije dogodilo, tj. prepoznali su je kad je već bilo kasno i kada se sudar nije mogao izbjeći. Za volanom Uberova Volva bila je i vozačica, no kako su otkrili podaci s njezina mobitela, ona je u to vrijeme bila zaokupljena mobitelom te nije bila koncentrirana na vožnju.

Istraga o nesreći, s obzirom na to da je riječ o autonomnom automobilu, trajala je veoma dugo, a ovaj tjedan saznali smo neke nove informacije američkog National Transportation Safety Boarda (NTSB). Prema tim podacima, automobil je imao problema sa softverom zbog kojih nije na vrijeme prepoznao Elaine i bicikl jer njegov sustav nije bio dizajniran za prepoznavanje osoba koje nepropisno prelaze cestu na mjestima bez označenog pješačkog prijelaza.

Iz NTSB-a kažu kako je od rujna 2016. do ožujka 2018., kada je Uber prestao s testiranjem autonomnih vozila, zabilježeno 37 prometnih nesreća s vozilima kojima su upravljala računala. Problema, pa čak i smrtnih slučajeva, bilo je i s Teslinim vozilima kojima je upravljao autopilot. Iz Tesle konstantno upozoravaju vozače svojih električnih ljubimaca na to da njihov autopilot nije "pravi" autopilot koji može samostalno i bez nadzora upravljati automobilom, već samo asistent u vožnji tijekom koje vozači uvijek moraju imati ruke na volanu.

Waymo (Foto: AFP) Loše vijesti za sve koji se vesele samovozećim automobilima: Revolucija na 4 kotača ipak nije tako blizu

Dosad se najpouzdanijim pokazao Waymo, Googleova kompanija koja u SAD-u već nudi uslugu autonomnih taksija, a tijekom više od 10 milijuna odvoženih autonomnih kilometara, njihovi su automobili skrivili samo jednu prometnu nesreću s neznatnom materijalnom štetom.

Izvor: BBC
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti