Autonomni taksiji Wayma i Cruisea na određenim tržištima već neko vrijeme prevoze putnike, pri čemu ne samo da njima upravljaju računala, već u njima više nema niti osobe koja bi sjedila za volanom spremna za preuzimanje kontrole. To pokazuje koliko je tehnologija napredovala te da robotski vozači bez problema mogu dijeliti ceste s ljudima.

Policija zaustavila autonomni automobil Pogledajte video: Zbunjeni policajci zaustavili automobil u kojem nije bilo vozača

No iako je tehnologija za upravljanje automobilima ostvarila veliki napredak tijekom godina, to ne znači da su ta vozila potpuno sigurna u prometu. Ovaj tjedan tako smo saznali o prometnoj nesreći u kojoj je sudjelovao Cruiseov autonomni automobil. Zanimljivo, riječ je o nesreći koja se dogodila prije 3 mjeseca na cestama San Francisca prilikom skretanja ulijevo na raskrižju, dok je na semaforu bili zeleno svjetlo za prolazak kroz raskrižje.

U takvim situacijama, a ako nije upaljena posebna zelena strelica za lijevo, vozači koji namjeravaju skrenuti moraju prvo propustiti vozače koji dolaze iz suprotnog smjera i tek onda skrenuti, kako im ne bi uzeli prednost.

Upravo se to dogodilo Cruisevom automobilu, no kako je pokazalo naknadno policijsko izvješće “najveću krivnju” za nesreću snosi vozač automobila s kojim se autonomni taksi sudario i koji je, osim promjene trake, vozio prebrzo. Naime, taj je vozač ušao u traku za skretanje u desno, tako da je Cruiseov automobil počeo sa skretanjem ulijevo, jer nije bilo opasnosti od vozila iz suprotnog smjera. No tada se vozač iz suprotnog smjera predomislio - vratio se iz trake za desno u traku za ravno i udario u Cruiseovo vozilo.

Cruise "Doslovno svjedočim budućnosti”: Cruiseovi autonomni taksiji uskoro će prevoziti putnike u San Franciscu

U nesreći su dvije osobe lakše ozlijeđene, dok je autonomni automobil pretrpio značajnu štetu. Nakon toga Cruise je povukao svoje automobile i nadogradio njihov softver. U slučaju iste ili slične situacije, njihovi će taksiji sada drukčije reagirati kako bi izbjegli sudar.

Nakon što su informacije o nesreći dospjele u javnost, iz kompanije su objavili i kako su do tada njihova vozila odradila više od 123 tisuće sličnih skretanja ulijevo dok je na semaforu bilo zeleno svjetlo i za vozila iz drugog smjera te nikada nisu imali problema.

Izvor: ABC News
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju