Opasnosti rada od kuće: Zbog neodgovornog zaposlenika, hakirana cijela kompanija

Zaposlenik je pohranio podatke i lozinke za pristup korporativnoj mreži i VPN-u u browseru, a nakon što su se hakeri dokopali tih podataka, provalili su u mrežu kompanije.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.12.2021. / 11:43

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Rad od kuće mnogim je zaposlenicima otvorio potpuno novi svijet i način rada na koji su se navikli i koji ne žele prekinuti. Dok su oni oduševljeni mogućnošću da posao obavljaju iz svoje kuće, što znači da mogu duže spavat te ne moraju gubiti vrijeme i novac na putovanje do radnog mjesta, neki šefovi nisu oduševljeni takvom idejom.

Slika nije dostupna “Internet trenutačno gori”: Otkriven jedan od najopasnijih sigurnosnih propusta posljednjih godina

Za dio poslodavaca to znači da nemaju potpuni nadzor nad zaposlenicima, a dio je zabrinut za sigurnost jer kućna računala i mreža nemaju istu razinu zaštite kao ona na radnom mjestu. Kakve mogu biti posljedice neodgovornog korištenja računala iz kućnog ureda, objavili su iz sigurnosne kompanije AhnLab. Jedan njihov klijent, čije ime nisu htjeli objaviti, nastradao je upravo zbog neodgovornog ponašanja zaposlenika koji je koristio kućno računalo.

Računalo koje je koristio za rad dijelio je s još jednom članom kućanstva, a iako je na njemu bio instaliran antivirusni softver, on nije spriječio zarazu malwareom. Taj je maliciozni program kopao po računalu te se dokopao brojnih informacija, uključujući i onih u browseru, a među inim, zaposlenik je u svoj preglednik internetskih stranica pohranio i lozinke za pristup korporativnom računu i VPN-u.

Slika nije dostupna Hibridni rad sve popularniji: Milenijalci žele veću fleksibilnost te ravnotežu poslovnog i privatnog života

Dakle, iako su zaposlenici morali koristiti VPN kao dodatan stupanj zaštite, hakerima su podaci i lozinka za VPN bili lako dostupni. Nakon što su se dokopali tih podataka, tri mjeseca kasnije iskoristili su te podatke za pristup korporativnoj mreži.

Iz AhnLaba korisnicima i kompanijama preporučuju korištenje password managera za upravljanje lozinkama, kao i implementaciju višestupanjske autentifikacije ili nekog drugog oblika dodatne sigurnosne zaštite.

Izvor: Tech Radar

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti