OpenAI objavio je kako je pokrenuo testiranje nove značajke svog velikog jezičnog modela, kojom bi mogao baciti rukavicu izazova u lice Googleu. Naime, započeli su s testiranjem opcije pretraživanja koja bi informacije s interneta, u stvarnom vremenu, ubacivala u ChatGPT. To bi značilo da bi ovaj popularni chatbot korisnicima mogao davati informacije koje su ažurne i (više-manje) točne.
No, ova je opcija za sad dostupna samo ograničenom broju ljudi u SAD-u. Očekuje se da bi široj javnosti mogla postati dostupna nakon opširnijeg testiranja. Oni koji među prvima žele dobiti pristup ovoj novoj značajki, mogu se prijaviti na listu čekanja na službenim stranicama OpenAI.
Također, korisnici će moći postavljati dodatna pitanja, vezana uz originalne upite.
Pronalaženje odgovora na webu može zahtijevati mnogo truda, a često i nekoliko pokušaja ne bi li se dobili relevantni rezultati. Vjerujemo da ćemo, poboljšavanjem sposobnosti naših modela informacijama u stvarnom vremenu, učiniti pronalazak pravih informacija bržim i jednostavnijim, stoji u objavi iz OpenAI-ja.
Uspije li OpenAI učiniti SearchGPT zaista upotrebljivim, mogao bi transformirati način na koji tražimo (i dobivamo) informacije na internetu. A time bi dodatno izazvao Google, koji isto pokušava napraviti sa svojim Geminijem.
No, da bi zaista dobio pristup svim informacijama, OpenAI pokrenuo je i pregovore s velikim medijskim izdavačima, ne bi li dobio pristup i njihovim sadržajima.
Predani smo stvaranju uspješnog ekosustava izdavača i kreatora. Također pokrećemo sustav koji će pomoći izdavačima da reguliraju način na koji se pojavljuju u SearchGPT, kako bi imali više izbora, dodali su iz OpenAI.
Podsjetimo, OpenAI se našao na udaru tužbi nekoliko izdavača i medijskih tvrtki zbog načina na koji je koristio njihov sadržaj u treniranju svog sustava. Iako je u međuvremenu sklopio partnerstvo s nekim od svjetski poznatih medija, još uvijek nije u potpunosti regulirao svoj odnosno s njima. Stoga ne iznenađuje njihova izjava prema kojoj će se medijski sadržaj i dalje moći naći u rezultatima SearchGPT-a, čak i ako medijske kompanije odbiju dopustiti pristup svom materijalu za treniranje Ai modela.
Kako će na to gledati medijske kompanije i njihovi autori, za sad nije poznato.