U naelektriziranom svijetu vlasništva Teslinih automobila, nije sve tako super kao što se na prvi pogled može učiniti. Više od desetak strastvenih vlasnika Teslinih automobila iskreno je podijelilo svoja iskustva, otkrivajući probleme s kojima su se suočili nakon prihvaćanja električne revolucije.
Zato vežite svoje pojaseve i pripremite se na mješavinu pogodnosti i glavobolja koje čekaju sve one koji razmišljaju o kupovini Teeslinog automobila. Evo o kojim je problemima riječ.
Problem 1: Ubrzano trošenje guma na električnim automobilima
Nekoliko vlasnika Tesla otkrilo je da su svoje gume morali zamijeniti prije očekivanog u usporedbi s prethodnim automobilima na klasičan pogon. Električna vozila (EV) imaju tendenciju da troše gume oko 30 posto brže, zbog njihove teže litij-ionske baterije, prema renomiranom proizvođču guma Bridgestoneu. Prebrza vožnja i naglo kočenje mogu dodatno ubrzati problem, napominje pak urednik Auto Tradera, Brian Moody.
Problem 2: Više stope osiguranja za električne automobile
Vlasnike Tesle iznenadilo je povećanje cijena osiguranja nakon prelaska na električni automobil. Električna vozila obično imaju veće troškove osiguranja od vozila s klasičnim pogonom, zbog više nabavne cijene i skupe litij-ionske baterije. Nedostatak certificiranih servisa za električne automobile također utječe na cijene osiguranja. Na primjer, vlasnik Riviana suočio se s računom za popravak od 42.000 dolara nakon savijanja blatobrana, kako je izvijestio The New York Times.
Problem 3: Izazovi s Teslinim servisnim centrima
Neki vlasnici Tesle imali su negativna iskustva s servisnim centrima te tvrtke, navodeći dugo vrijeme čekanja, nekvalitetne popravke i visoke cijene. Prevladavale su pritužbe na neodgovarajuće servisne centre i dostupnost dijelova, a neki su vlasnici čak podnijeli predloženu kolektivnu tužbu protiv Tesle zbog monopolizacije tržišta popravaka.
Problem 4: Zagonetke s Tesla kvakama na vratima i povezivanjem
Tesline elegantne ručke na vratima ponekad su bile problematične za vlasnike, s izvješćima o lomljenju ručki ili problemima s povezivanjem sa sustavima za ulazak bez ključa. Neki su vlasnici imali poteškoća s povezivanjem telefona i otključavanjem vrata.
Problem 5: Dodatni troškovi kućnog punjenja
Instalacija kućnog punjača za brzo punjenje za Teslu može biti skupa, u rasponu od 250 dolara do više tisuća dolara u SAD-u, ovisno o električnim postavkama. Dok većina automobila dolazi sa sporim kabelom za punjenje razine 1, mnogi vozači preferiraju brže punjenje razine 2, za koje je potreban ovlašteni električar i procjena kućne elektrike.
Problem 6: Pitanja kontrole kvalitete
Neki vlasnici Tesli izvijestili su o manjim problemima u izradi svojih vozila, poput loše boje i poravnanja panela. Nova su se vozila ponekad vraćala u servisne centre za manje popravke nakon isporuke. Istraživanje pouzdanosti Consumer Reportsa istaknulo je "boju i obloge", "buku i curenje" i "hardver karoserije" kao česta problematična mjesta za Tesle.
Problem 7: Nezadovoljstvo softverom za potpuno samostalno upravljanje (FSD)
Nekoliko vlasnika Tesle koji su platili dodatak Autopilot izrazili su nezadovoljstvo Teslinim Full Self-Driving (FSD) softverom, navodeći zabrinutost oko njegove izvedbe i funkcionalnosti. Neki korisnici smatraju da je FSD nepouzdan i povremeno čak opasan.
Problem 8: Incidenti fantomskog kočenja
Neki vlasnici Tesli prijavili su slučajeve neočekivanog kočenja svojih automobila, što je još poznato i kao "fantomsko kočenje". Ti su se incidenti često povezivali s upotrebom značajke Teslinog autopilota za pomoć vozaču, navodi američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa.
Problem 9: Nedostatak mogućnosti prijenosa FSD-a
Vlasnici Tesle požalili su se da ne mogu prenijeti svoj softver za samostalnu vožnju na novo vozilo ili dobiti kredit za njega prilikom zamjene postojećeg. Elon Musk najavio je jednokratnu amnestiju koja korisnicima FSD-a omogućuje prijenos softvera na ograničeno vrijeme.
Problem 10: Krivulja učenja s Teslinim značajkama visoke tehnologije
Posjedovanje Tesle dolazi i s krivuljom učenja, posebno u pogledu značajki visoke tehnologije u automobilu. Vlasnici trebaju provesti vrijeme upoznavajući se s infotainment sustavom i novim značajkama kako bi u potpunosti uživali u EV-u. Vlasinici Tesli savjetuju detaljno proučavanje priručnika s uputstvima koje dolazi uz te automobile.
Problem 11: Zabrinutost dometom i prednost punjenja
Neki su vlasnici Tesle u početku bili zabrinuti zbog dometa, ali unutarnji navigacijski sustav automobila i ogromna mreža Superchargera pomogli su ublažiti njihovu zabrinutost. Teslini superpunjači smatrani su pouzdanijima i učinkovitijima u usporedbi s drugim sustavima punjenja električnih vozila.
Zaključak: Unatoč svim glavoboljama, vlasnici Tesle ipak ostaju lojalni
Dok su se neki vlasnici Tesla suočavali s izazovima i glavoboljama pri prelasku na električna vozila, mnogi su izrazili zadovoljstvo svojim električnim automobilima. Priznali su da biti rani usvojitelj nove tehnologije znači rješavati određene probleme, ali su također cijenili pogodnosti posjedovanja Tesle, kao što su Supercharger mreža i cjelokupno iskustvo EV-a.
Izvor: Business Insider