Dolazak Ubera uznemirio je taksiste u brojnim gradovima diljem svijeta, uključujući i u Hrvatskoj, no dok su konkurentski taksisti ranije prosvjedovali zbog toga što im Uberovi taksisti uzimaju posao, u budućnosti bi mogli prosvjedovati jer će im posao uzeti – roboti. Već dugo vremena govori se kako će računala i roboti 'ukrasti' veliki broj poslova ljudima, a s obzirom na veliki napredak na tržištu autonomnih vozila, čini se kako će s vremenom automobilima, odnosno taksijima, autobusima i kamionima upravljati računala, dok će potražnja za ljudima biti sve manja. Koliko je to realna prijetnja možemo vidjeti na primjeru Forda koji je ovog tjedna najavio da će za pet godina cestama nekih američkih gradova voziti njihovi autonomni automobili koji će biti dio servisa za prijevoz poput Ubera, a jučer su i iz samog Ubera najavili kako će u Pittsburghu već ovog mjeseca biti dostupni njihovi prvi autonomni taksiji.

Ova vozila Uber je razvio u suradnji s Volvom te je riječ o modelu XC90, no u budućnosti Uber će koristiti i vozila drugih kompanija koje će opremiti s računalima, kamerama i brojnim senzorima za autonomnu vožnju. Trenutno se u Pittsburghu testira šest autonomnih modela XC90, a do kraja godine ta bi se brojka trebala povećati na sto. Naravno, s obzirom da je još riječ o testnoj fazi, u automobilu će biti i Uberov vozač koji će u slučaju problema biti spreman preuzeti kontrolu nad automobilom, dok će na mjestu suvozača sjediti osoba koja će bilježiti i analizirati sve bitne podatke koji će pomoći u daljnjem razvoju autonomnih vozila. Korisnicima koji putem aplikacije pozovu Uber i 'dobiju' autonomno vozilo vožnja će biti besplatna, ali oni neće moći pozvati isključivo vozilo kojim upravlja računalo, već će se ono pojaviti ovisno o udaljenosti od osobe koja je pozvala taksi – prije toga, naravno, korisnici će unutar aplikacije morati dati pristanak za vožnju u automobilu kojim upravlja računalo.

Iako će se u vozilima još neko vrijeme nalaziti i ljudi (Volvo i Uber planiraju do 2021. predstaviti potpuno autonomno vozilo u kojem neće morati sjediti vozač) , jasno je kako je ovo veliki korak prema potpuno autonomnim taksijima kojima će upravljati isključivo računala i u kojima u budućnosti neće biti vozača, već će jedine osobe u Uberovim vozilima biti samo putnici koji će upute davati računalima. Inače, Uberovi planovi nisu vezani samo uz autonomne automobile i taksije, već općenito za transport te su preuzeli i kompaniju Otto, specijaliziranu za razvoj autonomnih kamiona koju su osnovali bivši Googleovci koji su godinama radili na Googleovom projektu automobila bez vozača.  

Izvor: Bloomberg