Glazbena internetska platforma Spotify najavila je u nedjelju da će početi usmjeravati slušatelje podcasta koji raspravljaju o COVID-19 do točnih informacija o pandemiji, nakon što je glazbenik Neil Young uklonio svoju glazbu s platforme zbog širenja antivakserskih dezinformacija.
Taj potez usljedio je nakon što su glazbenici predvođeni Neilom Youngom ranije ovog tjedna zatražili od usluge streaminga da ukloni njihovu glazbu ili izbaci podcastera Joea Rogana nakon poziva medicinskih stručnjaka da se spriječi njegovo širenje laži o cjepivima protiv COVID-19.
Vojvoda i vojvotkinja od Sussexa također su izrazili zabrinutost zbog dezinformacija na platformi Spotify, ali su ostali pri tome da preko te platforme objavljuju svoje sadržaje.
Radimo na tome da svakom podcastu koji uključuje raspravu o COVID-19 dodamo upozorenja, rekao je izvršni direktor Spotifyja Daniel Ek u izjavi.
Ta upozorenja usmjerit će slušatelje na naš namjenski centar za COVID-19, resurs koji pruža jednostavan pristup činjenicama temeljenim na podacima, ažuriranim informacijama koje dijele znanstvenici, liječnici, akademici i javnozdravstvena tijela diljem svijeta, kao i poveznice na pouzdane izvore, rekao je Ek.
Novi napori u borbi protiv dezinformacija pokrenut će se u sljedećih nekoliko dana, dodao je.
Rogan (54) potiče mlade da se ne cijepe i promiče upotrebu lijeka protiv parazita ivermektina koji nije dopušten za upotrebu za liječenje virusa.
On ima višegodišnji ekskluzivni ugovor sa Spotifyjem vrijedan 100 milijuna dolara.
Spotify je udovoljio Youngovom zahtjevu i počeo uklanjati njegov katalog pjesama.
Glazbenik je također pozvao kolege umjetnike da slijede njegov primjer, a pozivi na bojkot i otkazane pretplate šire se društvenim mrežama.
Na temelju povratnih informacija tijekom posljednjih nekoliko tjedana postalo mi je jasno da imamo obvezu učiniti više kako bismo osigurali ravnotežu i pristup široko prihvaćenim informacijama iz medicinske i znanstvenih zajednica koje nas vode kroz ovo neviđeno vrijeme, rekao je Ek.
Ek je rekao i da će tvrtka objaviti pravila koja uključuju smjernice za kreatore o tome što Spotify označava kao “opasan” i “obmanjujući” sadržaj.
Posljednjih godina, internetski medijski divovi, uključujući Facebook i YouTube, našli su se na udaru kritika jer su dopustili teoretičarima zavjera da šire svoje stavove.