Potaknut oglašavanjem i digitalnim segmentom, globalni sektor zabave i medija će u 2027. godini ostvariti 2,8 bilijuna dolara

Digitalni segment činit će gotovo tri četvrtine prihoda zabave i medija do 2027. godine, u odnosu na 55,2 posto u 2018. godini.

Martina Čizmić | 27.06.2023. / 13:45

Gaming, ilustracija (Foto: Getty Images)

Globalni sektor zabave i medija 2022. godina predstavlja važnu prekretnicu. Ukupni prihodi sektora porasli su 5,4 posto tijekom 2022. godine na 2,32 bilijuna dolara, oštro usporivši u odnosu na stopu rasta od 10,6 posto tijekom 2021. godine kada su se gospodarstva i sektori oporavljali od pandemije bolesti COVID-19.

PwC-ovo izvješće Global Entertainment & Media Outlook 2023-2027, koje obuhvaća 13 sektora i 53 zemlje, također otkriva da će unatoč očekivanom padu stope rasta prihoda tijekom svake od sljedećih pet godina do 2027. godine, dijelom zbog sve slabije osobne potrošnje, sektor zabave i medija porasti i ostvariti vrijednost od 2,8 bilijuna dolara do 2027. godine.

Izvješće prikazuje sektor koji postaje sve digitalniji i kojim sve više dominira oglašavanje. Do 2027. godine, udio digitalnog segmenta u prihodima od zabave i medija činit će gotovo tri četvrtine (70,8 posto) ukupnih prihoda sektora, u odnosu na 55,2 posto u 2018. godini. Istovremeno se očekuje da će se globalni pristup internetu približiti tržištu vrijednom bilijun dolara jer će se potrošnja podataka u razdoblju od 2022. do 2027. godine gotovo utrostručiti, s 3,4 milijuna petabajta (PB) na 9,7 milijuna PB.

U posljednje dvije godine, svjedočili smo impresivnom rastu u sektoru zabave i medija nakon porasta potražnje za digitalnim proizvodima tijekom pandemije bolesti COVID-19. Međutim, makroekonomski izazovi, povećana konkurencija unutar sektora i smanjenje troškova proizvodnje, osobito na području digitalnih usluga i iskustava, smanjili su prihode i spremnost korisnika na potrošnju. Ako tvrtke u sektoru zabave i medija žele uspješno angažirati potrošače i potaknuti rast, moraju transformirati svoju ponudu usluga i uključiti se u nova tržišta i tehnologije u razvoju, kao što su Azija i generativna umjetna inteligencija, istaknuo je Werner Ballhaus, globalni voditelj usluga u sektoru zabave i medija iz PwC-a Njemačka.

Regionalno gledano, SAD će i dalje ostati najveće globalno tržište zabave i medija (rastući s 819 milijardi dolara u 2022. godini na 943 milijarde dolara u 2027. godini), a slijedi ga Kina (rastući s 388 milijardi dolara na 480 milijardi dolara). Predviđa se da će Kina rasti po složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 4,3 posto, u usporedbi s CAGR-om od 2,9 posto za SAD.

S obzirom na opće redefiniranje očekivanja i slabljenje kupovne moći, tvrtke su u potrazi za rastom na „vrućim“ područjima sektora (posebno oglašavanje i gaming), na području novih tehnologija kao što je generativna umjetna inteligencija te u regijama s golemim izgledima za rast poput Azije.

Prihodi od oglašavanja dosegnut će gotovo bilijun dolara unatoč promjenama u konkurentskom okruženju

Oglašavanje će ostati ključni segment u pogledu rasta, a očekuje se da će se približiti gotovo bilijunu dolara tijekom 2027. godine. S ostvarenih 952,6 milijarde dolara tijekom 2027. godine, oglašavanje će biti najveći od tri velika sektora obuhvaćena PwC-ovim istraživanjem: osobna potrošnja, oglašavanje, pristup internetu. Dok prihodi od oglašavanja rastu, oni su manji jer sve više igrača na tržištu, uključujući stranice za e-trgovinu, videoigre i streaming platforme, preuzima tržišni udio od postojećih velikih društvenih medija i platformi za pretraživanje. Tijekom sljedećih pet godina prihodi od videa na zahtjev uz oglašavanje trebali bi se gotovo udvostručiti jer se industrija streaminga više ne oslanja gotovo isključivo na prihode od pretplata.

Gaming i tehnologije u nastajanju, poput generativne umjetne inteligencije, predvodit će rast sektora

Gaming je i dalje jedan od najmoćnijih pokretača globalnog sektora zabave i medija te će ostati ključan promotor rasta, osobito na području Azije i Pacifika. Očekuje se da će ukupan prihod od gaminga porasti s 227 milijardi dolara u 2023. godini na 312 milijardi dolara u 2027. godini, što predstavlja CAGR od 7,9 posto. Istovremeno, igrači u industriji prihvaćaju konvergenciju novih tehnologija kao što je generativna umjetna inteligencija, posebno u područjima stvaranja sadržaja, videoigara i drugih kategorija zabave, kako bi potaknuli industrijske inovacije, volumen i učinkovitost. Gledajući stope rasta sektora, očekuje se da će prihodi od mobilne proširene stvarnosti (AR) rasti najbrže, uz CAGR od 26 posto, a slijedit će ih prihodi od gaminga u virtualnoj stvarnosti (uz CAGR od 19,5 posto).

Općenito gledano, sektori koji uključuju događaje uživo ostvarit će bolje rezultate od sektora zabave i medija

Nakon dužeg razdoblja mirovanja tijekom pandemije bolesti COVID-19, sektori koji uključuju događaje uživo ponovno ostvaruju rast i spremni su ostvariti bolje rezultate od sektora zabave i medija u cjelini. Očekuje se da će do 2027. godine prihodi od događaja uživo rasti po CAGR-u od 9,6 posto, četiri puta više od 2,4 posto što je predviđeni CAGR za ukupni prihod od osobne potrošnje, ističući trajnu privlačnost događaja uživo. Prihodi od prodaje kino ulaznica dosegnut će do 2025. godine razinu kakva je bila prije pandemije, ostvarujući 43 milijarde dolara (u odnosu na 39,4 milijarde dolara u 2019. godini). Kina će do 2024. godine ponovno postati najveće globalno tržište po prodaji kino ulaznica, pretekavši SAD 2020. i 2021. godine. Globalni prihodi od prodaje ulaznica za e-sportove vratili se na razine prije pandemije 2022. godine, udvostručivši se tijekom 2021. godine te ostvarivši rast od 147,8 posto u 2022. godini. Očekuje se da će 2024. godine prihodi od glazbenih i kulturnih događaja uživo nadmašiti rekordne prihode ostvarene pretpandemijske 2019. godine.

Sve veće oslanjanje na mobilne i digitalne tehnologije, pojačana konkurencija unutar sektora, promjenjivo regulatorno okruženje i poremećaji uzrokovani novim tehnologijama i tehnologijama u nastajanju stvorit će nove napetosti, ali i otvoriti mogućnosti za sektor u nadolazećim godinama. Ako tvrtke žele zadržati tržišni udio i potaknuti rast, lideri u sektoru morat će biti kreativniji u pogledu stvaranja, distribucije i načina unovčavanja svojih proizvoda i usluga. Istovremeno moraju ostati svjesni promjenjivog globalnog regulatornog i geopolitičkog okruženja koje se razvija i sve je osvještenije u pogledu privatnosti podataka, zaključuje na kraju Ballhaus.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti