U studiji, objavljenoj prošlog mjeseca u časopisu Computers in Human Behavior, ispitano je 320 osoba koje žive u Wuhanu o tome kako su dolazili do informacija o zdravlju i dijelili ih s prijateljima, članovima obitelji i kolegama putem WeChata, kineske najpopularnije aplikacije za dopisivanje.

Također je korištena ljestvica stresa za mjerenje anksioznosti i depresije na način da se tražilo od ispitanika da ocijene izjave poput osjećao sam da je život besmislen i imao sam uznemirujuće snove o epidemiji koronavirusa.

Bu Zhong, profesor novinarstva sa Sveučilišta u Pennsylvaniji i koautor studije, rekao je da je tim počeo istraživati učinke društvenih medija na mentalno zdravlje ljudi nakon što je Wuhan stavljen pod karantenu kako bi se suzbilo širenje koronavirusa.

Ranije istraživanje pokazalo je da se više ljudi oslanja na društvene medije u pronalaženju i dijeljenju informacija za vrijeme kriza. Tako je u razdoblju od kraja ožujka do početka svibnja 46 do 51 posto Amerikanaca reklo da češće koristi društvene medije nego prije pandemije, pokazalo je ispitivanje koje je proveo Harris Poll.

Nova studija je pokazala da se više od 50 posto ispitanih, od kojih nitko nije patio od trauma ili depresije prije pandemije, suočilo s određenom razinom depresije.

Gotovo 20 posto ispitanih reklo je da se suočilo s umjerenom do teškom depresijom, a nešto više od 20 posto iskusilo je umjerenu do tešku sekundarnu traumu, do koje može doći kada ljudi čuju o traumatičnim iskustvima drugih.

Na temelju modela znanstvenika, pretjerano korištenje društvenih medija biloj je povezano s težom depresijom i sekundarnom traumom.

Istodobno, Zhong je rekao da je važno shvatiti kako sve vrste društvenih medija, uključujući platforme poput Facebooka i Twittera, mogu pomoći ljudima tijekom zdravstvene krize.

Ne želimo da ljudi misle da su društvene mreže loše. Samo želimo da znaju da postoji ravnoteža. Kada pređete prag, poput provjeravanja svakih pet ili 10 minuta, to vam može donijeti još više stresa.

Znanstvenici su rekli kako je moguće da su ljudi koji su konzumirali više zdravstvenih informacija na WeChatu pridavali pretjeranu važnost sadržaju, doživljavajući više depresije i sekundarne traume od onih koji su ga manje koristili.

Stoga su preporučuli pauze od društvenih mreža tijekom stresne zdravstvene krize poput ove pandemije koronavirusa.

Ne bismo trebali kriviti društvene medije, rekao je Zhong. Samo bismo trebali obratiti pozornost na to kako ih koristimo