I prije pandemije električni bicikli i romobili bili su sve popularniji i izbor sve većeg broja korisnika koji su automobile i javni prijevoz zamijenili kombinacijom pedalanja i pomoći e-motora. Potražnja za takvim uređajima još se više povećala tijekom korone jer se, barem tijekom lijepog vremena, e-bicikli čine idealnim prijevoznim sredstvom s kojim se, bez pretjeranog umora i znojenja, može relativno brzo stići na posao i usput izbjeći nepotrebni kontakt s ljudima u javnom prijevozu.

Električni bicikl (Foto: Getty Images) Drakonske kazne: Za nabrijavanje e-bicikala prijeti kazna od 30 tisuća eura, gubitak vozačke dozvole i godina dana zatvora

No bicikli s električnim motorima nose i svoje probleme i opasnosti, a one se prvenstveno odnose na brzine koje mogu razviti i s kojima se neki voze po prenapučenim pločnicima. Uobičajeni modeli bicikala s motorom na struju mogu razviti maksimalne brzine oko 20 km/h, no dostupni su modeli koji mogu uhvatiti do 45 km/h. Sudari i padovi u takvim slučajevima nisu rijetkost, a nažalost, osim ozljeda, zabilježeni su i brojni smrtni slučajevi nakon takvih padova, pogotovo u zemljama u kojima je bicikliranje dio kulture i svakodnevice za veliki broj ljudi poput Nizozemske.

Prošle godine na električnim biciklima u toj je zemlji poginulo 65 osoba, dok je godinu prije ta brojka iznosila 57. Većina poginulih su muškarci stariji od 65 godina.

Električni bicikl (Foto: Getty Images) Objavljeno istraživanje koje će mnogima promijeniti mišljenje o električnim biciklima

Kako bi smanjili jurnjavu ulicama i pločnicima, Nizozemci su pokrenuli zanimljiv projekt koji je financirala država, a čiji je cilj u određenim situacijama ugasiti motore na e-biciklima. Tehnologija je već uspješno testirana na biciklističkoj stazi u blizini aerodroma Schiphol u Amsterdamu, a sljedeći korak u njenom testiranju jest širenje na veće područje tog grada, ali i Nizozemske.

Neprofitna organizacija koja stoji iza tog projekta Townmaking Institute već pregovara s proizvođačima bicikala i vladom te se, prema The Guardianu, početak šireg korištenja nove tehnologije, kao i donošenje novih pravila očekuje tijekom sljedeće godine.

Snimka s biciklaGreyp Lopov ukrao električni bicikl Rimčeva Greypa: Grdno je pogriješio!

Tehnologija će raditi tako da, kada osoba na e-biciklu dođe u naseljenje dijelova grada, odnosno na mjesta na kojima je veći broj ljudi (ili što već bude odlučeno), automatski će se ugasiti motor na biciklu i time spriječiti prebrza vožnja. Bicikli će biti povezani s različitom digitalnom infrastrukturom koja bi se trebala postaviti na mjestima s najvećim brojem ljudi, odnosno onima za koje se smatra da postoji potreba za sporijom i opreznijom vožnjom. Komunikacija između infrastrukture i bicikala neće se svoditi samo na gašenje motora, već bi se putem nje biciklistima mogla slati upozorenja oko npr. nekih prepreka na cestama (vozači će to osjetiti podrhtavanjem upravljača) i slično.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju