Žene s vegetarijanskom prehranom imaju veći rizik od loma kuka u kasnijoj životnoj dobi, pokazuje nova studija.

Znanstvenici su objavili da vegetarijansku prehranu "često prati manji unos hranjivih tvari koje su povezane sa zdravljem kostiju i mišića" nakon što je njihova studija otkrila da vegetarijanke imaju 33 posto veći rizik od prijeloma kuka u usporedbi sa ženama koje redovito jedu meso.

Studija, u kojoj je sudjelovalo više od 26.000 žena u dobi od 35 do 69 godina iz cijele Britanije, procijenila je rizik od prijeloma kuka kod vegetarijanki, onih koje jedu ribu, ali ne meso i onih koje povremeno jedu meso u usporedbi s redovitim konzumentima.

Superhrana, ilustracija Nutricionisti upozoravaju javnost da ne nasjeda na naslove o pojedinačnoj "superhrani": Raznolika prehrana najbolji je pristup

Nakon otprilike 20 godina, znanstvenici su zabilježili 822 prijeloma kuka među ženama – oko 3 posto uključenih u studiju, koja je objavljena u časopisu BMC Medicine.

Stručnjaci sa Sveučilišta u Leedsu otkrili su da je povećani rizik od prijeloma kuka utvrđen samo kod vegetarijanki u usporedbi sa ženama koje redovito konzumiraju meso.

Podaci su izvučeni iz UK Women's Cohort Study, koja prati žene tijekom duljeg vremena kako bi se procijenili rizici i veze prehrane i zdravlja.

U skupini žena 28 posto su vegetarijanke, a 1 posto veganke.

Avokado Čudesan plod: 30-godišnja studija otkrila da konzumacija samo jednog avokada tjedno smanjuje rizik od srčanih bolesti za 20 posto

Glavni autor studije James Webster, znanstvenik Škole za znanost o hrani i prehrani u Leedsu, rekao je: Naša studija naglašava potencijalnu zabrinutost u vezi s rizikom od prijeloma kuka kod vegetarijanki. Međutim, to nije upozorenje da ljudi napuste vegetarijansku prehranu - kao i kod svake prehrane, važno je razumjeti osobne okolnosti i koje su hranjive tvari potrebne za uravnotežen i zdrav način života.

Dodao je: Vegetarijanska prehrana često ima niži unos hranjivih tvari koje su povezane sa zdravljem kostiju i mišića. Ovih vrsta hranjivih tvari općenito ima više u mesu i drugim životinjskim proizvodima nego u biljkama, poput proteina, kalcija i drugih mikronutrijenata.

Nizak unos tih nutrijenata može dovesti do manje mineralne gustoće kostiju i mišićne mase, što vas može učiniti podložnim riziku prijeloma kuka.

Debljina Istraživanje pokazalo da na pretilost utječe kvaliteta, a ne količina konzumirane hrane

Koautorica studije, profesorica Janet Cade dodala je: Fraktura kuka je globalni zdravstveni problem s visokim ekonomskim troškovima koji uzrokuje gubitak neovisnosti, smanjuje kvalitetu života i povećava rizik od drugih zdravstvenih problema. Biljna prehrana povezana je s lošim zdravljem kostiju, ali nedostajali su dokazi o povezanosti s rizikom prijeloma kuka. Ova je studija važan korak u razumijevanju potencijalnog rizika koji bi prehrana temeljena na biljkama mogla dugoročno imati i što se može učiniti da se ti rizici ublaže.

Znanstvenici su rekli da su potrebna daljnja istraživanja kako bi se procijenilo mogu li se slični rezultati potvrditi i kod muškaraca.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju