Jedna od ključnih stvari tijekom nastave u školama jest ta da učenici prate predavanja s punom pozornošću, no roditeljsko slanje poruka tijekom školskih sati sada sve više privlači pozornost tako što odvraća pozornost učenika na nastavi.
Učitelj srednje škole u Virginiji (SAD), Joe Clement, naglašava poplavu nebitnih poruka koje ometaju nastavu u učionicama. Unatoč borbi protiv mobitela u školama, zujanje na uređajima ostaje izazov za nastavnike.
Roditelji se trebaju "otkačiti" od ometanja djece na nastavi
Učitelji su itekako svjesni utjecaja koje roditeljsko slanje poruka ima na okruženje za učenje. Clement potiče roditelje da preispitaju nužnost slanja poruka svojoj djeci tijekom školskih sati, naglašavajući negativne posljedice na fokus i neovisnost učenika. Učitelji tvrde da čak i kada škole provode propise o mobitelima, sprječavanje ometanja učenika i dalje ostaje izazov.
Pokret za škole bez telefona u SAD-u, koji su pokrenuli zabrinuti roditelji, zalaže se za promjenu ponašanja roditelja. Pokret potiče roditelje da se odupru odgovaranju na poruke svoje djece koje nisu hitne tijekom školskih sati. Sabina Polak, iz navedenog Pokreta, tvrdi da sudjelovanje u takvim razgovorima povećava problem distrakcije učenika.
Dok je pandemija COVID-19 pojačala komunikaciju roditelja s njihovom djecom, nazvanu "digitalna pupčana vrpca", učitelji poput Clementa naglašavaju potrebu roditelja da se otkače od takve komunikacije. Stalna povezanost predstavlja izazov za učenike koji su u iskušenju odvratiti pažnju putem društvenih medija, kada odgovaraju na brojne poruke roditelja.
Stručnjaci složni u tome kako treba rješiti problem
Školska savjetnica Erin Rettig ističe ulogu roditelja u doprinosu dječjoj anksioznosti stalnim slanjem poruka, praćenjem lokacije i praćenjem ocjena. Pedijatrica, dr. Libby Milkovich, zalaže se za to da roditelji razmotre utjecaj takvog stalnog pristupa na djetetovu neovisnost i vještine rješavanja problema.
Dopisujući se porukama s roditeljem, dijete ne može vježbati ni samosmirivanje ni vještine rješavanja problema. Lako je slati poruke, ali ako nemam telefon, moram ići pitati učitelja ili ću to morati sama smisliti, pojašnjava Milkovich.
Profesorica engleskog jezika u srednjoj školi Beth Black predlaže roditeljima da razmotre oduzimanje neaktivnih telefona kako bi smanjili ometanja u učionici. Škole poput njezine zahtijevaju od učenika da svoje telefone stave u predviđene držače pri ulasku u učionice, ali neki učenici ipak pronalaze načine da drže aktivne telefone kod sebe.
Eksperiment u učionici jasno pokazao razinu problema
Priznajući ograničenja suzbijanja roditeljskog slanja poruka, nastavnici preporučuju suradnju s učenicima kako bi se isključile ometajuće obavijesti. Clement je proveo i eksperiment ističući ometajuću prirodu obavijesti, naglašavajući važnost smanjenja prekida za učinkovito učenje.
Zvučalo je poput starih arkadnih video igara - zujanje, zujanje, zvonjenje i zvonjenje pune dvije minute, rekao je.
U tekućoj borbi protiv ometanja učenika putem mobitela, učitelji tvrde da je najučinkovitija politika fizičko uklanjanje telefona od učenika. Stalna privlačnost vibrirajućih telefona u džepovima odvraća pažnju i otežava angažman u procesu učenja. Dok se nastavnici bore s tim izazovima, potreban je zajednički napor kako bi se stvorilo okruženje pogodno za fokusirano i neovisno učenje.
Izvor: AP