Obično se politička pitanja, pogotovo kada su u pitanju Sjedinjene Američke Države i njihov odnos s Rusijom, pretvaraju u beskrajne trakavice o kojima se raspravlja godinama. Očigledno se neke stvari ne mijenjaju, bez obzira koliko je vremena prošlo, pa tako i danas svjedočimo višemjesečnim raspravama oko otkrića da je Facebook “propustio” detektirati ruske plaćene oglase i lažne vijesti koje su preplavile ovu društvenu mrežu za vrijeme predsjedničkih izbora u SAD-u prošle godine.

U glavnoj je ulozi Internet Research Agency koja je zapravo gurala u eter društvenih mreža ono što je gazdama iz Kremlja odgovaralo. Procjenjuje se da je oko 120 milijuna korisnika Facebooka i Instagrama imalo “doticaj” s vijestima i objavama koje je plasirala ova ruska agencija i time, prema mnogim teorijama, izravno odlučila o tome da Donald Trump zasjedne u fotelju jednog od najmoćnijih ljudi na planetu. Svi lažni korisnički računi iza koje je stajala Internet Research Agency otkriveni su prekasno…

Više nije nikakva tajna da su lažne vijesti i objave trajale (ili još traju) više od dvije godine, a Facebook je uz borbu protiv lažnih vijesti odlučio korisnicima ponuditi mogućnost da provjere jesu li i u kojoj mjeri pratili ili “lajkali” lažne objave koje je producirala Internet Research Agency. Naravno, to više nikako ne može pomoći onome što se dogodilo u prošlosti, ali, kako je izjavio Mark Zuckerberg, “Facebook će svim silama nastojati političko oglašavanje učiniti što transparentnijim”.

Više o svemu pročitajte u službenoj objavi na Facebooku.