Saga o lažnim vijestima i ruskim oglasima na Facebooku još traje

Saga o ruskim plaćenim oglasima na Facebooku vezanim uz predsjedničke izbore u SAD-u još uvijek traje.

Tomislav Ćuto
Tomislav Ćuto | 23.11.2017. / 07:51 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Obično se politička pitanja, pogotovo kada su u pitanju Sjedinjene Američke Države i njihov odnos s Rusijom, pretvaraju u beskrajne trakavice o kojima se raspravlja godinama. Očigledno se neke stvari ne mijenjaju, bez obzira koliko je vremena prošlo, pa tako i danas svjedočimo višemjesečnim raspravama oko otkrića da je Facebook “propustio” detektirati ruske plaćene oglase i lažne vijesti koje su preplavile ovu društvenu mrežu za vrijeme predsjedničkih izbora u SAD-u prošle godine.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Ruski vojnik se predaje dronu Prvi takav slučaj Jedan od najbizarnijih trenutaka suvremenog ratovanja: Ruski vojnik predao se dronu

U glavnoj je ulozi Internet Research Agency koja je zapravo gurala u eter društvenih mreža ono što je gazdama iz Kremlja odgovaralo. Procjenjuje se da je oko 120 milijuna korisnika Facebooka i Instagrama imalo “doticaj” s vijestima i objavama koje je plasirala ova ruska agencija i time, prema mnogim teorijama, izravno odlučila o tome da Donald Trump zasjedne u fotelju jednog od najmoćnijih ljudi na planetu. Svi lažni korisnički računi iza koje je stajala Internet Research Agency otkriveni su prekasno…

Više nije nikakva tajna da su lažne vijesti i objave trajale (ili još traju) više od dvije godine, a Facebook je uz borbu protiv lažnih vijesti odlučio korisnicima ponuditi mogućnost da provjere jesu li i u kojoj mjeri pratili ili “lajkali” lažne objave koje je producirala Internet Research Agency. Naravno, to više nikako ne može pomoći onome što se dogodilo u prošlosti, ali, kako je izjavio Mark Zuckerberg, “Facebook će svim silama nastojati političko oglašavanje učiniti što transparentnijim”.

Više o svemu pročitajte u službenoj objavi na Facebooku.

Vezane vijesti