Šef Toyote kritizirao elektrifikaciju: Vozači trebaju sami odlučiti koji automobil žele, bez uplitanja regulatora

Akio Toyoda kritizirao je forsiranje elektrifikacije, kao i činjenicu da su se u tržište previše upleli političari i regulatori.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 24.01.2024. / 14:29

Toyotaa
Toyota (Foto: Afp)

Posljednjih nekoliko godina govori se o radikalnoj transformaciji automobilske industrije s kojom bi, malo po malo, benzinci i dizelaši trebali otići u povijest. Takvoj se budućnosti pokušavaju prilagoditi i sve automobilske kompanije koje ulažu milijarde dolara u elektrifikaciju, no čini se kako tradicionalni proizvođači automobila teško mogu parirati Tesli i konkurenciji s istoka koja dominira tržištem. Barem za sada.

Toyota Toyota povukla revolucionaran potez: Žele napraviti bateriju nove generacije s dometom do 1200 kilometara

No jesu li zaista električna vozila budućnost ili možemo očekivati neke nove tehnologije ili čak određenu popustljivost prema motorima s unutarnjim izgaranjem, ali uz korištenje sintetičkog goriva? Važnu ulogu oko budućnosti imat će i regulatori koji na nekim tržištima, uključujući i EU, žele zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša, no ta zabrana ne bi trebala rezultirati dominacijom električnih vozila. Barem ne ako se pita prvog čovjeka Toyote.

Akio Toyoda smatra kako se s regulativom ne bi trebalo vozače siliti na kupnju vozila s električnim motorima te kaže da niti proizvođači automobila ne bi smjeli razvijati isključivo takav tip vozila. Kao razloge naveo je činjenicu što su takva vozila skupa i potrebno je izgraditi posebnu infrastrukturu za punjenje, a naglasio je i kako danas u svijetu oko milijardu ljudi uopće nema pristup struji.

Električna vozila zauzet će samo 30 posto tržišta?

Na budućnost ovog tržišta, rekao je govoreći pred zaposlenicima, ne treba se gledati jednostrano, već bi trebalo postojati više različitih smjerova, odnosno pristupa tržištu. Kupci, a ne regulatori ili političari, bi trebala donijeti tu odluku, komentirao je Toyoda i naglasio kako je CO2 neprijatelj pa se cijelo tržište ne bi trebalo okrenuti samo elektrifikaciji. Vozila sa samo električnim motorima, vjeruje Toyoda, zauzet će 30 posto tržišta, dok će ostalih 70 posto zauzeti hibridi i automobili na vodik.

Tesla Model 3 Tesla planira proizvodnju novih i jeftinijih modela vozila 2025. godine, jedno već ima i kodno ime

Toyota se do sada našla na udaru kritika zbog zaostajanja za konkurentima na tržištu električnih automobila, a Toyoda kaže kako se njegova tvrtka fokusirala na alternativne tehnologije, no priznao je kako je u toj borbi ostao sam. Komentirao je nedavnu odluku kompanija da krene u razvoj novog motora s unutarnjim izgaranjem, čime su radnicima u tvornicama motora htjeli dati ulogu tijekom “zelene tranzicije”, ali sumnja kako bi u budućnosti banke mogle odustati od posuđivanja novaca kompanijama koje nastave s razvojem motora koji koriste fosilna goriva.

Toyota je najveći svjetski proizvođač automobila te su do posljednjeg mjeseca prošle godine proizveli 9,2 milijuna automobila te se očekuje kako je ta brojka za cijelu godinu veća od 10 milijuna. Što se očekivanja od električnih vozila tiče, u Toyoti predviđaju da će do 2026. prodavati 1,5 milijuna, a do 2030. godine 3,5 milijuna električnih automobila.

Izvor: Yahoo Finance

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti