Jedni će reći kako čelnicima Facebooka "nikad nije dosta", drugi će pozdraviti konstantno uvođenje novih opcija, uglavnom Mark Zuckerberg i njegova ekipa od najpopularnije društvene mreže na svijetu žele napraviti nešto više.
Poanta priče je sasvim jasna, Facebook želi da korisnici koji posjećuju njihovu društvenu mrežu što duže ostanu na njoj, bez prevelike potrebe da traže neku drugu opciju na webu. Očigledna je intencija da "Fejs" u dogledno vrijeme postane platforma "sve u jednom" koja će posjetiteljima nuditi sve što trebaju na internetu. Naravno da ultimativni koncept u tom smislu ne mogu doseći, ali to ne znači da neće pokušati, bez obzira što će uvijek biti ljudi koji nikada neće koristiti Facebook ili će ga koristiti u "osnovnom obliku" za komunikaciju i objavljivanje statusa. Kako je jedan od segmenata web industrije u kojoj se okreće ogroman novac kupovina putem interneta, tako su u Facebooku odlučili ozbiljno zagaziti i u taj dio poslovanja. Hoće li, kada i u kojoj mjeri nova opcija na Facebooku ugroziti eBay, Amazon i ostale etablirane kompanije koje su dominantne upravo u web kupovini teško je reći, ali nije nemoguće da Facebook "oduzme" dio korisnika svim servisima koji omogućavaju kupovinu stvari preko interneta.
Za sada je ova opcija u fazi testiranja, ali novinar The Next Weba Owen Williams isprobao je novu mogućnost Facebooka i prema njegovim tvrdnjama stvari funkcioniraju sasvim solidno. Facebook je implementirao opciju nazvanu "All Sale Groups", a ona ima samo jednu namjenu - omogućiti korisnicima Facebooka da prodaju ili kupuju rabljene stvari unutar društvene mreže. Tu je mogućnost pregledavanja predefiniranih kategorija, mogućnost pretraživanja, koja prema navodima Williamsa "funkcionira samo djelomično", ali će u "idućim tjednima biti ispravljena", baš kao što bi u tom razdoblju ova funkcija na Facebooku mogla postati javna. Williams dalje navodi kako je obavio obje transakcije na Facebooku - kupovinu i prodaju - i prema njegovom iskustvu "stvari su puno lakše, jeftinije i brže nego što je to slučaj na, primjerice, eBay platformi". Je li riječ o subjektivnom dojmu ili objektivnoj procjeni vjerojatno će svatko odlučiti sam kada opcija kupoprodaje na Facebooku postane dostupna svima. Jedan od nedostataka koje je Owen Williams detektirao je nemogućnost ocjenjivanja prodavatelja, što je vrlo jak adut na spomenutom eBayju.
Na "Facebook burzi rabljene robe" nudi se gotovo sve što se i inače nudi na specijaliziranim servisima za on-line prodaju. Rabljene stvari su podijeljene po kategorijama, a ako kojim slučajem ne možete pronaći odgovarajuću kategoriju, uvijek vam ostaje mogućnost da stvari koje prodajete smjestite u kategoriju nazvanu "Sve ostalo". Facebook je, dakle, krenuo u novom smjeru, i dok su mu mnogi predviđali pad broja korisnika, oni radikalniji čak i propast u dogledno vrijeme, realnost nudi sasvim nešto drugo...
Širenje ponude: Facebook testira novu opciju kupoprodaje rabljenih stvari
Izvor i foto TNW