Nakon dugo iščekivanja, prošle godine napokon su na tržište stigle nove generacije igraćih konzola. Usprkos pandemiji, i Sony i Microsoft nisu probili ranije zadane rokove te su mnogim ljubiteljima videoigara omogućili najbolji božićni poklon. No kao što je poznato, potražnja je bila puno veća od ponude te se samo dio onih koji su htjeli novi PlayStation ili novi Xbox uspio dokopati željenog gadgeta.

Do ovog tjedna nismo imali konkretne brojke o prodaji novog PlayStationa, no sada ih je Sony objavio te su u posljednjem kvartalu, odnosno negdje od sredine studenog po do zadnjeg dana 2020. prodali 4,5 milijuna konzola. Naravno, da su proizveli dvostruko više, gotovo je sigurno da bi rasprodali sve te modele te se velika potražnja za PlayStationom 5 očekuje i u ovoj godini.

Ono što je posebno zanimljivo vezano uz novi PlayStation jest da je Sony sa svakim prodanim primjerom u - minusu. Dakle, trošak komponenata i proizvodnje veći je u odnosu na prodajnu cijenu, što nije neuobičajeno jer je ista stvar bila i prilikom početka prodaje PlayStationa 4. Razloga je nekoliko - prvo, Sony s cijenom mora biti konkurentan jer, kada bi Xbox Series X bio jeftiniji, izgubili bi dio kupaca. Drugo, Sony minuse od prodaje hardvera nadoknadi s prodajom igara i pretplatama na servis PlayStation Plus, a treće je da će s vremenom cijene komponenata padati tako da bi u budućnosti japanska kompanija trebala početi zarađivati i na prodaji samog hardvera.

Da ih trenutačna prodaja PlayStationa 5 s minusom ne treba zabrinjavati pokazuju i prodajne brojke odjela za videoigre za posljednja tri mjeseca prošle godine koje su skočile za 40 posto na 8,4 milijardi dolara. Operativni profit - usprkos činjenici da se plejke prodaju s minusom, skočio je za čak 50 posto i Sony je ostvario više od 760 milijuna dolara profita.

Takve su brojke ostvarene zahvaljujući velikom povećanju prodaje igara (i za PS5, ali i PS4), velikom povećanju broja pretplatnika PlayStationa Plus koji se sada približava brojci od 50 milijuna, ali i prodaji konzola prošle generacije koja je prodana u 1,5 milijuna komada.

Izvor: Hypebeast