Hrvatsko digitalno medijsko-marketinško tržište dugo je vremena bilo u kaosu, no nije nedostajalo volje da se taj kaos dovede u red te da tržište krene u standardizaciju i regulaciju. Upravo je iz tog razloga ove godine pokrenuta Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) koju su pokrenuli najveći izdavači online portala u Hrvatskoj.

Predstavnici digitalnih izdavača danas sudjelovali na panelu o standardizaciji internetskog tržišta koji se u Rovinju održao u sklopu Weekend Media Festivala. Na panelu su sudjelovali Maja Blumenšajn (Nova TV), Ivan Pleše (Index promocija), Vedran Vereš (Telegram Media Grupa), Tonko Weissmann (RTL Hrvatska) i Zoran Turković (24sata) te kao moderator Stipe Grubišić iz Hanza Medije.

Svi sudionici složili su se kako u Hrvatskoj sada među izdavačima postoji kritična masa usmjerena uvođenju regulative i standardizacije na krilima kojih bi svi mogli ostvariti rast. Upravo to je cilj udruge za čije je osnivanje trebalo skoro dvije godine.

Maja Blumenšajn pri tome je posebno naglasila ulogu pandemije koronavirusa koja je, iako je usporila rad na udruzi, naglasila sve izazove s kojima se izdavači susreću te je pokazala da nitko ne može na tržištu biti sam i sam rješavati probleme. Naglasak na koronavirus kao katalizator promjena na tržištu stavio je i Ivan koji kaže da su u zadnjih godinu dana napravili puno posla, no pred udrugom i svim izdavačima i dalje je veliki posao.

Iako su svi oni konkurenti na tržištu, njihovim problemi su slični, kao što su im i interesi zajednički, a oni se puno bolje i brže mogu artikulirati kroz HUDI, komentirao je osnivanje udruge i njenu ulogu Vedran Vereš.

Standardizacija u prvom planu

Ulogu HUDI-ja objasnio je Zoran Turković. Fokus je na standardizaciji mjerenja posjećenosti internetskih stranica, na kojoj sada vlada kaos i ne postoji jedinstvena “valuta”, odnosno metrika na koju se svi mogu osloniti. Također, od velike je važnosti i standardiziranje mjerenja uspješnosti digitalnih oglašivačkih kampanja jer na tom dijelu tržišta svatko ima vlastite kriterije uspjeha - agencije, klijenti i izdavači pa je ponekad teško zaključiti je li neka kampanja bila uspješna ili ne. Upravo je zato potrebna standardizacija koja je, smatra Turković, važna za daljnji rast ulaganja u internetsko oglašavanje.

Pored standardizacije, naglasio je i važnost informacija o vrijednosti samog tržišta digitalnog oglašavanja i investicija u njega, jer ti podaci danas nisu poznati, kao i uvođenje regulative.

Sudionici panela dotakli su se i teme uloge medija u društvu, pri čemu su se složili kako bi mediji trebali prvenstveno raditi na tome da zadrže povjerenje korisnika, informiraju ih i educiraju. Kao jedan problem na koji je upozorila Maja Blumenšajn jest da mediji s vremenom potpuno slučajno i potpuno nesmotreno upali u atmosferu koju su stvorile velike platforme i počeli se natjecat na tržištu metodama koje nisu nužno najbolje za korisnike - tu se događa clickbait i iskorištavanje platformi da dođemo do klikova i da ponudimo sadržaj koji nije nužno najbolji koji možemo ponuditi.

Kaže kako su mediji došli do točke u kojoj se takve stvari trebaju urediti te se jedini smisleni korak utvrditi neke načine i standarde prema kojima će se kompanije natjecati, ali i imati pravu sliku onog što se događa na platformama. Onda se može staviti fokus na ono čime se u biti izdavači istinski žele baviti - na kvalitetno novinarstvo.

Na kraju su sudionici pozvali sve medije u Hrvatskoj da im se pridruže jer je udruga postavljena tako da u njoj svi zajedno sudjeluju i pomognu sa svojim specifičnim znanjima. Također, naglasili su i da HUDI nije namijenjen samo medijima, već su u udrugu pozvali i ostale dionike digitalnog tržišta - tehnološke platforme, oglašivačke mreže i istraživačke institucije.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju