Twitter je informacijska i društvena mreža koja u realnom vremenu omogućuje ljudima diljem svijeta da dijele informacije i otkriju što se trenutno događa. Twitter je servis za društveno umrežavanje i microblogging

koji omogućava svojim korisnicima da šalju i čitaju poruke poznatije kao tweetovi, odnosno cvrkuti (eng. tweet). Tweetovi su tekstualne poruke od maksimalno 140 znakova koje se prikazuju na autorovom Twitter profilu i dostavljaju se  pretplatnicima autorovog profila koji su poznati kao followeri (tzv. sljedbenici). Twitter nas informira o stvarima koje su važne danas i sad, te nam omogućuje da otkrijemo ono što će možda biti važno sutra.

Mi kao autor Twitter profila, odnosno pošiljatelj tweetova, možemo ograničiti isporuku poruka tj. tweetova na one sljedbenike koji su u krugu naših prijatelja ili kao što je preporučeno omogućiti javni pristup našim porukama.

Znači na nama je da odlučimo želimo li javno dijeliti naše tweetove ili ih želimo ograničiti na skup naših prijatelja. Od kasnije 2009. godine  Twitter je omogućio svojim korisnicima da  mogu kreirati i pratiti listu autora, umjesto samo slijediti pojedinačne autore.

Svi korisnici mogu slati i primati tweetove preko Twitter web stranice, vanjskih aplikacija (uključujući i one razvijene za smartphone uređaje) ili preko SMS poruka, iako dostupnost SMS usluge ovisi o zemlji u kojoj se nalazimo. Sama usluga ne košta ništa, ali pristup putem SMS poruka može nam  stvoriti dodatne troškove na mobitelu.

Od njegova osnivanja 2006. godine, Twitter je stekao veliku popularnost diljem svijeta i ponekad se opisuje i kao SMS Interneta. Twitteru je moguće pristupiti preko više od 100.000 mobilnih i web aplikacija napravljenih od strane trećih osoba.

Poslovne organizacije svih oblika i veličina sada su u mogućnosti komunicirati sa svojim korisnicima preko Twittera. Ovo je zanimljivo s te strane jer Twitter omogućuje trenutno širenje informacija kroz svoju mrežu. To omogućuje brzo prikupljanje povratnih informacija od strane kupaca i omogućuje gradnju dobrog odnosa s njima i poslovnim partnerima.


Twitter profil


Twitter ne traži nikakva podešavanja, instalacije ili pisanje koda. Odmah nakon registracije dobijemo svoj Twitter profil s adresom 'twitter.com/imekorisnika' i možemo početi tweetati, odnosno cvrkutati do mile volje. Twitter nije MySpace, pa je razina prilagodbe samog izgleda profila minimalna, ali nije niti Facebook gdje prilagodbe uopće nema.

Možemo postaviti svoju pozadinsku sliku, svoju fotografiju i odrediti neke osnovne boje. Treba pripaziti da to bude čitko i s ukusom i da ne bude previše napadno. Također možemo staviti link na svoju web stranicu, blog ili nešto drugo.

Preko Twittera mogu se pretraživati razni podaci o: riječima, ljudima (podaci upućeni od te osobe ili prema toj osobi), prema mjestu (prema udaljenosti u km, prema blizini mjesta), prema datumu, prema ponašanju (pozitivno, negativno) i ostalim stvarima (sadržaju poveznica, rezultatima po stranici). Napredne opcije pretraživanja Twittera možete vidjeti na ovoj stranici.


Twitter statistika


Evo i zanimljive statistike o Twitteru objavljene u travnju 2010. godine.

  • 105.779.710 registriranih korisnika na Twitteru
  • Dnevno se registrira oko 300.000 novih korisnika
  • Oko 60% korisnika Twittera dolazi izvan SAD-a
  • 180 milijuna jedinstvenih korisnika mjesečno
  • Twitter trenutačno ima 175 zaposlenika
  • 600 miliijuna korisničkih upita dnevno na Twitterovoj tražilici
  • 100.000 Twitter aplikacija
  • 37% aktivnih korisnika Twittera koristi mobitele kako bi objavljivali poruke na Twitteru

Pratite ZIMO na Twitteru. @zimoonline

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju