Galerija

Zahvaljujući Mati Rimcu i njegovu timu koji je danonoćno radio na razvoju novog superautomobila, Hrvatska ima automobil koji je uspio zasjeniti čak i Elona Muska i njegov Tesla Roadster.

Predstavljanje modela C_Two popratili su gotovo svi veliki svjetski mediji koji ne skrivaju oduševljenje automobilom i performansama koje se čine apsolutno nevjerojatnim i koje su ga smjestile u elitni klub najbržih automobila na svijetu.

U medijima se tako posebno ističu podaci o ubrzanju, strašnom okretnom momentu i maksimalnoj brzini koja je veća od 400 km/h, ali i o snazi i izdržljivosti same baterije koja može izdržati do 650 km s jednim punjenjem, dok je za dosezanje 80 posto napunjenosti potrebno samo trideset minuta.

Laptop na kotačima

No osim samih sirovih brojki koje su ipak iznimno bitne u automobilskoj industriji, Rimac C_Two dolazi i s naprednim tehnologijama zahvaljujući kojima su novinari Top Geara ovaj automobil nazvali "zastrašujuće pametnim" i "laptopom na kotačima".

Dolazi s osam ugrađenih kamera, lidarom, šest radara, GPS-om i dvanaest ultrazvučnih senzora, tijekom vožnje prikuplja čak 8 TB podataka svakog sata te je opremljen sa 72 električne kontrolne jedinice i procesora, što je snaga poput 22 Appleova MacBooka Pro.

Zahvaljujući nevjerojatnoj tehnologiji, ovo je jedan od najpovezanijih serijskih automobila na svijetu koji je spreman za 4. razinu autonomnije, što znači kako bi vozači bez problema trebali predati volan računalu, no teško je povjerovati kako bi netko kupio ovakvu zvijer od automobila i upravljanje prepustio softveru.

Tu su i tehnologije za sigurniju vožnju poput predviđanja rizika sudara, automatskog kočenja, praćenja mrtvog kuta, asistent vožnje unutar cestovnih traka itd.

Automobil koji prepoznaje vlasnika i njegovo raspoloženje

Još jedan zanimljiv novitet na modelu C_Two jest i mogućnost prepoznavanja lica vlasnika kojemu tako neće trebati ključ kako bi otključao automobil, već je dovoljno samo pogledati u pravom smjeru i vozilo će se otključati. Također, računalo ovog automobila prepoznat će i raspoloženje vozača i, prema njemu, predložiti način vožnje – sportski ili opušteniji.

Zanimljiva je i opcija virtualnog trenera vožnje koji vozača savjetuje o načinu vožnje – kada se držati kojeg dijela ceste/staze, kada početi kočiti, ubrzavati i slično.

Također, C_Two će prilagoditi način vožnje ovisno o vremenskim uvjetima na cesti kako bi se automobil optimalno ponašao i tijekom pljuskova ili po teškoj magli.

I ljepotica i zvijer

Automobil ima četiri električna motora – po jedan za svaki kotač te dobro poznati All-Wheel Torque Vectoring sustav iz modela Concept_One koji precizno izračunava i optimizira okretni moment na svakom kotaču.

Na Auto blogu C_Two su nazvali prelijepom električnom zvijeri te sa žaljenjem kažu kako će Rimac Automobili tijekom testiranja sudara morati uništiti veliki broj modela, dok samog Matu Rimca tijekom sljedećih godina čeka vrlo "dosadan" posao – provozat će svaki automobil prije isporuke kupcima kako bi se uvjerio da odgovaraju najvišim standardima.

Planirana je proizvodnja 150 modela C_Two s početnom cijenom od 1,7 milijuna eura.