Streaming je spasio glazbenu industriju

Umjesto kupovine digitalne glazbe, sve više ljudi plaća korištenje servisa koji omogućuju pristup milijunima pjesama na računalima i mobilnim uređajima

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 22.09.2017. / 10:25

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Pad glazbene industrije počeo je s Napsterom, a nastavio se s drugim servisima za skidanjem (piratskog) sadržaja i torrentima, no prema posljednjim podacima američkog udruženja glazbenika i Goldman Sachsa, pred ovim su tržištem bolji dani i porast prihoda. Razlog za to jest streaming glazbe, odnosno servisi poput Spotifya, Apple Musica, Deezera i drugih te bi, prema predviđanjima Goldman Sachsa, vrijednost ove industrije do 2030. trebala bi doseći 28 milijardi dolara.

U vrijeme Napstera i procvata piratstva glazbena industrija nije imala nikakvo rješenje za ovaj problem i nisu se uspjeli prilagoditi velikim promjenama koje su internet i digitalizacija donijeli u naše živote, a koje su se itekako osjetile upravo u glazbenoj industriji. Tu je situaciju odlično iskoristio Apple s iTunesom, odnosno iPodom, no pad prihoda od prodaje CD-a bio je puno veći od prihoda ostvarivanih prodajom digitalne glazbe. Također, korisnici nisu bili previše zadovoljni niti s cijenom digitalnog downloada koja je bila jednaka ili malo niža u odnosu na cijenu CD-a te je bilo jasno kako ovakav model neće spasiti tržište te danas ljudi sve manje kupuju digitalnu glazbu i puno im je isplativije, umjesto plaćanja desetak dolara za samo jedan album, platiti istu cifru za mjesečnu pretplatu za streaming-servise koji omogućuju neograničen pristup milijunima pjesama na brojnim uređajima.

U odnosu na prošlu godinu zabilježen je porast slušanja glazbe putem streaming-servisa za čak 76 posto te je npr. u SAD-u streaming zaslužan za više od polovice (62 posto) ukupnih prihoda glazbene industrije za prvu polovicu ove godine. U SAD-u više od 30 milijuna ljudi plaća korištenje streaming-servisa – u prvoj polovici godine zarada od streaminga porasla je za čak 48 posto, dok je prodaja digitalne glazbe pala za 24 posto, i možemo očekivati njezin daljnji pad i u budućnosti kada će još više ljudi plaćati pretplatu umjesto kupovine/skidanja glazbe.

Što se ukupnog glazbenog tržišta tiče, ono je bilo na svom vrhuncu 1999. kada su ostvareni prihodi od 40 milijardi dolara, dok su prihodi 2014. iznosili samo 14,5 milijardi dolara, no prema podacima koje su prenijeli na Business Insideru, prošle godine napokon je zabilježen porast prihoda na ovom tržištu te nastavak rasta na krilima streaminga možemo očekivati i u budućnosti.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti