Jedan od vodećih hrvatskih internetskih portala, Index.hr, nedavno je pokrenuo lavinu glasina o novoj Facebookovoj opciji, ili brojaču „ talking about this“, koja mjeri aktivnost korisnika na pojedinoj stranici, uključujući spominjanje stranice na privatnim profilima, linkanje i komentiranje.
Prozvani su brandovi i kompanije koje im vode oglašavanje na Facebooku zbog navodnog kupovanja fanova, a Index se pohvalio svojim impresivnim brojkama.
ZIMO je naravno dao priliku i drugoj, stručnijoj strani da objasni ovu enigmu.
- U “People are talking about” radi se o broju interakcija (lajkova, komentara, postanja na zid, stavljanje slika itd) u zadnjih tjedan dana. Ivo Josipović ima najkvalitetniju stranicu koju prati SocialSense s obzirom na broj interakcija po jednom postu – ima 16 puta više lajkova i 6 puta više komentara od prosjeka. Tih postova nema puno pa su tjedne statistike razvodnjene. U zadnjih tjedan dana na stranici objavljen samo jedan post koji je imao 1598 lajkova, 166 komentara i 109 dijeljenja statusa, što otprilike odgovara ovom broju od 1911 'people are talking about' - objasnio je Davor Runje iz DRAP-a, navodeći kako bi u slučaju stranica koje objave po nekoliko desetaka statusa tjedno, ovaj postotak ipak morao biti puno veći nego u slučaju stranica koje objave samo jedan status u istom periodu.
Dakle, Facebookov “People are talking about” mjeri broj korisnika koji su u tjedan dana imali neku interakciju ili su postali fanovi. Ukoliko određena stranica ima jako velik broj fanova, a jako mali broj „People talking about“, ne znači kako su fanovi kupljeni, već da nisu aktivni. A sad, zbog čega nisu aktivni, o tome bi se dalo raspravljati…
Na ZIMO-u smo također odlučili pogledati gdje se nalazimo, u odnosu na konkurenciju. Ostali smo prilično ugodno iznenađeni. Prikazat ćemo vam statistiku nas i nama sličnih prema brojkama koje su u ovom trenutku vidljive na Facebooku, te prema brojkama koje su u ovom trenutku vidljive na stranici Socialnumbers.com.
Ukoliko smo nekoga izostavili, unaprijed se ispričavamo. Javite nam se i uvrstit ćemo vas na listu.
Brojke na Facebooku
- ZIMO: 2.461 fan, 292 talking about
- Netokracija: 3.428 fanova, 284 talking about
- Gadgeterija: 7.827 fanova, 231 talking about
- Bug Online: 3.588 fanova, 187 talking about
Iz priloženih brojki vidljiva je impresivna aktivnost fanova ZIMO-a na Facebooku, što nam je veliko priznanje. Iako ZIMO ima najmanje fanova među konkurentima, naši su fanovi najaktivniji.
Brojke na Socialnumbersu
Od navedenih stranica na Socialnumbersu su među prvih 250. vidljivi su samo ZIMO i Gadgeterija.
Prema listi najkvalitetnijih stranica:
- ZIMO: 205. mjesto, 260 talking about
- Gadgeterija: 228. mjesto, 222 talking about
Usporedba s velikima
ZIMO je prema statistici „Talking about“ bolji i od nekih velikih, poznatih brandova. Tako primjerice Poslovni.hr na brojku od 11.470 fanova ima 154 'talking about'. Dakle uz preko četiri puta veći broj fanova, brand velike medijske kuće ima gotovo dvostruko manju brojku 'talking about'.
Nadalje Facebook stranica Politika.com – neovisni ali ne i neutralni ima 8.116 fanova i 210 'talking about', što je također znatno veći broj fanova od ZIMO-a i znatno manja brojka 'talking about'.
Portal Story.hr ima na Facebooku 11.708 fanova, dok je brojka 'talking about' spomenutog portala manja, 261 spram 292 na ZIMO-u.
Postoje i portali koji su se s manjom brojkom fanova probili visoko na ljestvici 'talking about'. Tako primjerice portal koji se bavi isključivo Facebookom, Facebook Hrvatska prema Socialnumbersu ima 4.899 fanova i 549 'talking about'. Ipak, Faceook Hrvatska bavi se isključivo Facebookom, što podrazumijeva veću aktivnost korisnika.
Istaknut ćemo i ORYX Grupu koja ima gotovo jednak broj fanova (948) i brojku 'talking about' (830).
Vjerujemo kako ORYX Grupa ima jako dobar community management, ali upravo tu stranicu iskoristi ćemo kako bi ukazali na to da brojka 'talking about' nije jedino mjerilo uspješnosti stranice. Mnogo je čimbenika u pitanju. Tako je recimo ORYX na Trgu bana Jelačića prije nekoliko dana predstavio nove taksije koji će prevoziti Zagrepčane i to po jeftinijoj cijeni od drugih. Dakle, to je tema koja zanima tisuće i tisuće Zagrepčana istovremeno, a ORYX ju trenutno promovira putem Facebooka. Naravno da je brojka 'talking about' izrazito visoka.
Community managere ne možemo optuživati za lošije statistike pojedinih stranica. Oni ovise o smjernicama koje dobivaju iz kompanija koje ih plaćaju, načinu na koji uopće smiju komunicirati s fanovima, slobodi govora itd.