Tehnološki divovi dominiraju među najvrednijim brandovima

Google je zadržao vodeću pozicijiu najvrednijeg branda nad najvećim konkurentom Appleom.

Martina Čizmić | 08.06.2017. / 09:36 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tehnološki divovi Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook i ove su godine zauzeli vrh ljestvice najvrednijih svjetskih brandova u BrandZ Top 100 poretku koji su objavili WPP i Kantar Millward Brown.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca

Amazon je brend s najvećim rastom vrijednosti u američkim dolarima s povećanjem od $40.3 milijarde (+41%) na $139.3 mlrd. što ga dovodi na četvrtu poziciju. Glavni je razlog za taj rast Amazonov tehnološki ekosistemu koji je izbrušen da zadovolji višestruke potrebe kupaca kao što su online kupovina, brza dostava i zabava – ali vrijedi istaknuti i predstavljanje nove platforme bazirane na umjetnoj inteligenciji koja nudi uslugu dostave namirnica kao i osobnu asistenticu Alexu.

Google, Apple i Microsoft uvjerljivo drže 3 vodeće pozicije, povećavajući svoju vrijednost +7% na $245.6 mlrd., +3% na $234.7 mlrd. i +18% na $143.2 mlrd. u posljednjih godinu dana, dok je Facebook na 5. mjestu rastao +27% na $129.8 mlrd.

Ovih 5 brandova čini 25% ukupne vrijednosti BrandZ Top 100 Najvrednijih Svjetskih brendova što samo naglašava njihovu dominantnu poziciju u suvremenom poslovnom okruženju.

 “Ovogodišnji BrandZ Top 100 poredak nastavlja demonstrirati da jaki brendovi svojim vlasnicima ili dioničarima donose superiornu vrijednost, neovisno o nesigurnoj vanjskoj poslovnoj klimi. Iako su ih nazvali ‘Strašnom petorkom’, tehnološki divovi koji predvode poredak svojoj su konkurenciji više ‘Zastrašujuća/Opasna petorka’ s obzirom na njihovu snagu i naizgled nedodirljivu poziciju na tržištu”, istaknuo je David Roth, direktor regije EMEA i Azija u The Store WPP.

Kinezi po prvi put u Top 10

Od ostalih brendova, pozornost plijeni kineski brend Tencent (na broju 8) koji je povećanjem upotrebe svoje društvene mreže WeChat po prvi puta ušao u Top 10 s porastom vrijednosti od 27% na $108.3 mlrd. Adidas je brend s najvećim postotnim rastom (+58%, $8.3 mlrd.), a slijedi ga kineski premium brend alkoholnog pića Moutai (+48%, $17 mlrd).

Jačaju tehnološki brandovi

Poredak 2017. pokazuje da se raspored snage brendova promijenio u smjeru potrošački orijentiranih tehnoloških brendova koji razvijaju sisteme kojima zadovoljavaju višestruke potrebe i pojednostavljuju sve složeniji svijet u kojem živimo. Više od polovice vrijednosti Top 100 brendova otpada na brendove povezane uz tehnologiju (uključeni su i telekomi i online prodaja) dok je to bila trećina 2006. – i ti brendovi su rasli +16% u prošloj godini za razliku od ostalih brendova u poretku koji su rasli +4%.

Devet od Top 10 su tehnološki orijentirani, a kao i svi brandovi koji su ušli u Top 100 ove godine: XFinity, YouTube, Hewlett Packard Enterprise, Salesforce, Netflix, Snapchat i Sprint.

Maloprodaja je najbrže rastuća kategorija s povećanjem od +14% u odnosu na prošlu godinu. Najveće zasluge idu e-commerce brendovima kao što su Amazon i Alibaba koji, kao i mnoge čisto internet tvrtke, nastavljaju dodavati fizičke prodavaonice svojim prodajnim kanalima.

“Često se pitamo ima li neki hrvatski ili regionalni brend uopće šansu postati globalan i možda ući u poredak Top 100. Dok se to prije par godina činilo apsolutno nemogućim, danas možda i nije više tako – naime, tehnološki razvoj nam je donio mogućnost pokretanja start-upova bilo gdje u svijetu s jednakom (barem donekle) prilikom probiti se. S obzirom na veliku razinu kreativnosti kod naših ljudi i na rezultate koje neke tvrtke već postižu, nije nemoguće sanjati da će jednog dana i neki hrvatski brend doći do ove razine”, prokomentirao je Siniša Kralj, Millward Brown Hrvatska.

Tehnologija pomaže i ne-tehnološkim brandovima

Tehnološki sistemi fokusirani na potrošače čine brendove nužnim dijelom svakodnevnice. Potrošači sve više i više mogu obavljati razne aktivnosti, od online kupovine do gledanja televizije, pod okriljem jednog brenda i na raznim uređajima. Te pogodnosti za potrošače dozvoljavaju najmoćnijim brendovima da minimaliziraju opasnost od promjene ponašanja potrošača, tj. promjene brenda.

Novi brendovi u sve većoj mjeri odmah počinju kao globalni što im omogućava brzi rast. Tehnologija dozvoljava tvrtkama da nude svoje proizvode globalno odmah od početka; na taj način se stvara nova vrsta poduzetnika koji nisu zemljopisno ili sektorski ograničeni što je tradicionalno bila zapreka brzini rasta.

Tradicionalni ne-tehnološki brendovi usvajaju tehnologiju kako bi razvili inovacije i tako povećali naklonost potrošača. Najbrže rastući Adidas je predstavio 3D printanje za proizvodnju obuće dok je brend brze hrane Domino’s Pizza ponudio kupcima praćenje narudžbe u stvarnom vremenu.

Brendovi koji jasno definiraju na koji način će poboljšati život potrošačima, kao što su Huawei i Toyota, su rasli tri puta više od prosjeka u posljednjih godinu dana (gornja trećina je rasla +170% za razliku od donje s rastom +57%).

 “Ovo je doba internet divova koji su razvili (i dalje razvijaju) ekosisteme koji su važni i povezuju potrošače a za krajnji cilj imaju učiniti život lakšim, jednostavnijim i boljim. Tehnologija koja ima potrošača u fokusu je redefinirala naša očekivanja i danas uzimamo zdravo za gotovo da su nam proizvodi, usluge, alati i sadržaj odmah dostupni. Ovi brendovi također demonstriraju veliku elastičnost – oni se puni samopouzdanja i lagano igraju u novim područjima i novim kategorijama kako bi razvili i proširili svoju baza korisnika/potrošača”, istaknula je Doreen Wang, direktorica BrandZ u Kantar Millward Brownu.

Vezane vijesti