Tesli je ostavio upravljanje vozilom i uzeo telefon u ruke: Objavljeni detalji nesreće u kojoj je poginuo motociklist

Automobil je udario motocikl i pregazio vozača kojem, nažalost, nije bilo spasa.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 02.08.2024. / 10:42

Tesla (Foto: Afp)

Sredinom travnja ove godine u SAD-u, na cesti sjeveroistočno od Seattlea, Teslin automobil zaletio se u motocikl s kojeg je zbacio 28-godišnjeg vozača i pregazio ga. Mladiću, nažalost, nije bilo spasa te su hitne službe mogle samo konstatirati smrt. Tada je objavljeno kako je 58-godišnji vozač Modela S aktivirao autopilot te je u samom trenutku nesreće gledao u telefon.

Zbog izazivanja nesreće sa smrtnom posljedicom, 58-godišnjak je uhićen, a ovaj tjedan saznali smo neke nove detalje o samoj nesreći. Naime, u trenutku sudara, u Teslinom vozilu bila je aktivirana opcija FSD (Full Self Driving) - riječ je o softveru koji ima veće i bolje mogućnosti u odnosu na autopilot i koja gotovo pa u potpunosti može samostalno upravljati automobilom. No i za Teslin autopilot i FSD vrijedi ista stvar - vozilo konstantno mora biti pod nadzorom vozača koji mora imati ruke na volanu.

Elon Musk Musk objasnio razloge odgode Teslina robotaksi servisa

Dakle, iako se upravljanje predaje računalu vozila, vozač je i dalje jedini odgovoran te mora biti spreman uskočiti i preuzeti kontrolu u slučaju nepredviđenih situacija. Npr. da vozač Tesle S nije bio zaokupljen s mobitelom, možda bi na vrijeme primijetio da njegov automobil ide prema motociklu i ne koči te bi mogao izbjeći tragediju.

Prema Reutersu, ovo je druga prometna nesreća sa smrtnim posljedicama u kojoj je sudjelovala Tesla s aktiviranim opcijom FSD, no za konačne zaključke treba sačekati završetak službene istrage koja je u tijeku.

Dio stručnjaka koji su razgovarali s novinarima Reutersa upozorava na ograničenja Tesline tehnologija koja je ovisna o kamerama u umjetnoj inteligenciji, dok konkurenti poput Wayma koriste i dodatne senzore poput lidara.

Toliko stvari može poći u krivo, objasnio je Sam Abuelsamid iz Guidehouse Insightsa potencijalne probleme ovisnosti autonomnog sustava samo o kamerama jer je samo s tim podacima ponekad teško točno izmjeriti koliko se daleko nalaze objekti udaljeni od vozila.

Ovo svakako nisu dobre vijesti za Muska koji je nedavno rekao kako budućnost Tesle ovisi o jednoj stvari - ne o automobilima, već o autonomiji. Poznato je kako njegova tvrtka već dugo vremena priprema robotaksije, odnosno vozila i servis u kojem bi se ljudi odmarali i radili svoje stvari, dok bi računala i tehnologija imali potpunu kontrolu nad vožnjom. Da je tako nešto moguće, vidimo na primjeru Wayma, Googleove kompanije čiji automobili u kojima nema vozača već neko vrijeme bez problema prevoze putnike u Phoenixu i San Franciscu.

BlueCruise Nakon dvije nesreće sa smrtnim posljedicama pokrenuta je nova istraga sustava za asistenciju u vožnji

Musk o takvoj mogućnosti za svoje automobile govori već godinama, no i dalje čekamo Teslinu tehnologiju koja će biti finalizirana i kojoj će regulatori dati zeleno svjetlo za testiranje, a na kraju i za uvođenje robotaksi servisa. Prema dosadašnjem iskustvu, Tesla je s FSD napravila veliki napredak u tom smjeru, no i na primjeru ove prometne nesreće možemo zaključiti kako će proći još dosta vremena dok će ljudi moći bezbrižno prepustiti volane, ali i svoje i tuđe živote Teslinim računalima i tehnologiji.

Izvor: Reuters

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti