Tim Cook: Situacija s Facebookom pokazuje da je potreban dobar pravni okvir za zaštitu privatnosti

Iako se Appleu (još) nije dogodila ovakva afera, nekoliko je puta bio u središtu pozornosti zbog privatnosti i količine podataka koju njihove aplikacije prikupljaju.

Martina Čizmić | 26.03.2018. / 08:08 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Appleov šef Tim Cook dosad nije komentirao aferu vezanu uz Facebook i Cambridge Analyticu. No gostujući na kineskom razvojnom forumu u Pekingu, nije mogao izbjeći to pitanje.

tri vijesti o kojima se priča Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Kuglasta munja snimljena u Kanadi Zapanjili stručnjake VIDEO Bračni par s trijema kuće snimio iznimno rijedak i posve misteriozan vremenski fenomen Žena vježba s utegom u teretani Novo otkriće znanstvenika Vježbom do štita protiv raka? Moć vježbanja možda ne leži u mišićima, nego u...

Mislim da je ova situacija toliko ozbiljna i postala je toliko velika da je vjerojatno potreban dobar pravni okvir. Mogućnost da svatko zna što ste radili na internetu godinama, tko su vaši kontakti, tko su njihovi kontakti, ono što volite i ne volite i svaki intimni detalj vašeg života - prema mom mišljenju, to ne bi smjelo postojati, rekao je Cook.

Dodao je i kako su se u prošlosti najgori scenariji o tome što bi tvrtke mogle napraviti s podacima svojih korisnika, nekoliko puta ostvarili.

Iako se Appleu (još) nije dogodila ovakva afera, nekoliko je puta bio u središtu pozornosti zbog privatnosti i količine podataka koju njihove aplikacije prikupljaju. Posljednje pitanje privatnosti u nizu, vezano uz Apple, bilo je ono o Face ID-ju.

Zanimljivo, Cookovo razmišljanje veoma je slično onom Stevea Jobsa, koje je dao još 2010. godine.

Privatnost znači da ljudi znaju na što pristaju, na razumljivom engleskom i u više navrata. Ja sam optimist - vjerujem da su ljudi pametni i da neki žele podijeliti više podataka od drugih. Pitajte ih. Pitajte ih svaki dan. Recite im što ćete točno napraviti s njihovim podacima, rekao je tada Jobs.

Podsjetimo, afera koja je izbila prošlog tjedna otkrila je kako je Facebook dopustio tvrtki Cambridge Analytica pristup podacima milijuna korisnika, koje je CA iskoristio za stvaranje alata kojim je mogao prilagođavati političke oglase tijekom izbora svakom pojedinačnom korisniku te tako utjecati na njihov odabir.

Šef Facebooka Mark Zuckerberg ispričao se zbog cijelog slučaja, najavio promjene na Facebooku, no pitanje je hoće li korisnici pristati na takve promjene.

Izvor: TechCrunch

Vezane vijesti