Tko je kriv za veliki lančani sudar? Vozač Modela S optužuje Teslinu tehnologiju za autonomnu vožnju

Ne bi bilo prvi put da se za neku nesreću optuži Teslin softver, a onda se na kraju pokaže da autopilot uopće nije bio aktiviran, već da je sva i isključiva krivica na - vozačima.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 22.12.2022. / 13:49

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Na Bay Bridgeu u San Franciscu prošli mjesec dogodila se prometna nesreća u kojoj je sudjelovalo čak osam automobila. Do nesreće je došlo kada je Teslin Model S napravio neoprezan manevar skretanja u drugu traku, nakon čega je naglo usporio - u njega se zabio automobil koji se nalazio u toj traci te je došlo do lančanog sudara još šest vozila. Dvoje maloljetnika završilo je u bolnici, no, srećom, ozljede ipak nisu bile opasne po život.

Slika nije dostupna Više od 1,5 milijuna ljudi prednaručilo je Teslin pickup

Ovaj tjedan policija je objavila službeni izvještaj o prometnoj nesreći i, što je zanimljivo, vozač Tesle za nesreću je optužio - Teslin softver. Prema njegovim riječima, u automobilu je aktivirao Full-Self Driving mod (FSD) koji je i napravio spomenuti manevar i uzrokovao prometnu nesreću. Svi Teslini automobili imaju opciju autopilota, dok je FSD dodatna opcija za napredno autonomno upravljanje vozilima koju je potrebno dodatno i platiti.

Iako je vozač policiji rekao kako je došlo do kvara s FSD-om, u policijskom izvještaju navodi se kako oni nisu mogli zaključiti tko je u tom trenutku uistinu upravljao vozilom - vozač ili softver. No bez obzira na to, odgovornost je svakako na vozaču jer, čak i s aktiviranim asistentom u vožnji, vozači su uvijek dužni držati ruke na volanu kako bi ispravili moguće greške i probleme.

Slika nije dostupna Teslin dioničar želi novog CEO-a, dok se Musk bavi Twitterom: Upitao je korisnike trebali li odstupiti s čela te mreže

Iz Tesle nisu reagirali na ove informacije, a treba naglasiti kako američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa (NHTSA) već neko vrijeme istražuje Teslina asistenta za upravljanje automobilima i prometne nesreće u kojima su sudjelovale Tesle, a kojima je navodno upravljao autopilot ili FSB.

Treba pričekati rezultate istrage i vidjeti tko je zaista kriv jer ne bi bilo prvi put da se za neku nesreću optuži Teslin softver, da bi se na kraju pokazalo da autopilot uopće nije bio aktiviran, već da je sva i isključiva krivica na - vozačima.

Izvor: Reuters
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti