Matija Špes poduzetnik je iz Međimurja koji želi osvojiti svjetsko tržište pomoću svoje aplikacije Rank-Star, a u posljednjoj rundi investicija pridružili su se preostali poznati rukometaši.

Ivano Balić, Zlatko Horvat i Mirko Alilović, Duvnjak, Ćupić, Zorman sigurno su vam poznata imena kada pričamo o rukometu, no Špes je uspio uvjeriti elitu rukometaša u svoju ideju Rank-Star.

Sada, kada su ugovori potpisani, preostaje smo vidjeti što Matija može napraviti sa svojom aplikacijom na kojoj radi već četiri godine. O njegovim počecima već smo pisali, a u  nastavku možete pročitati sve o Rank-Staru, investicijama i sljedećim koracima.

Možeš li ukratko opisati Rank-Star? 

„ Rank-Star je najbrži, najkonkretniji i najjednostavniji način za saznati koji biznis je najbolji.“ – to bi bio formalan „teaser“ opis projekta.

 „Business friendly“ društvena mreža, mobilna aplikacija putem koje ljudi mogu preporučiti svoje omiljene pizzerie, kafiće, frizerske salone, hotele, mehaničare, cvjećare, banke i drugo. A mjerilo za loš, dobar, jako dobar, vrhunski, najbolji je broj preporuka odnosno broj ljudi koji je neki biznis preporučilo tj. „rankalo“.

Koliko dugo radiš na projektu? 

Prva ideja o nekakvom portalu koji bi vrlo ažurno nudio informacije o tvrtkama u Međimurju i Varaždinu je nastala još 2011. Put je zaista bio dug, a do ideje o aplikaciji putem koje će ljudi iz cijelog svijeta jednim klikom preporučivati smo došli prije godinu dana. Samu testnu verziju takve aplikacije smo u nekoliko država pustili van sredinom prošle godine.   

Koliko korisnika ima Rank-Star? 

Beta je skupila 1000 korisnika u nekoliko mjeseci. Tu smo onda stali i s tim brojem radili testiranja, promatrali ih kako ju koriste, pratili gdje su „zastoji“, nejasnoće, bugovi. S ljudima smo doslovno sjedili na kavama, gledali ih kako koriste Rank-Star, a pritom ih promatrali i kako i na koji način koriste konkurentske servise. Uz sve to je bilo i potrebno saznati kako i sami biznisi reagiraju na proizvod. 

Prikupio si nešto investicija u ranijoj fazi, no upravo si dogovorio nove rundu ulaganja, možeš li nam reći tko se pridružio tim ulagača? 

Tako je. Prvi krug investicije je bio namijenjen za ispitivanje tržišta, izradu testne verzije aplikacije, registraciju tvrtke u San Franciscu i na kraju testiranje. No, već nekoliko dana nakon izlaska testne verzije dobili smo jako puno odgovora i pokazatelja što i kako dalje. Nove ideje, novi ljudi u timu, novi pristup i novo tržište i za sve to je bilo potrebno skupit nova sredstva. Tu smo ostali u krugu rukometaša, pa su se tako priključili Duvnjak, Čupić i Zorman. 

Kod novih ulagača nismo samo gledali na faktor novca, nego i na faktor networkinga. Ti su ulagači, kao i neki iz prve faze, strateški iznimno bitni za nas. Twitter je doživio eksploziju korisnika diljem svijeta zbog toga jer su ga vrlo rano počeli koristiti svjetski poznati ljudi iz svijeta sporta, glazbe, mode i Hollywooda. Postoji teorija po kojoj se može preko 8 ljudi doći do bilo koga u svijetu, a prijateljstva i poznanstva naših ulagača se protežu od najvećih nogometnih zvijezda, do NBA-a, NHL-a, Hollywooda, čak i Bijele Kuće.

Nakon dogovorenih novih investicija CTO (šef tehnološkog dijela firme) postao je Alen Karlovčec, a dizajnerski dio je preuzeo Marko Prljič, vrlo iskusan dizajner koji je došao s preporukama od Samsunga, Microsofta te još nekoliko svjetskih tvrtki.

Koji su daljnji ciljevi? 

Uskoro nas očekuje najveći korak od kad je nastala sama ideja – izlazak full verzije aplikacije ne Američko, Kinesko, Rusko, Korejsko i druga velika tržišta .  

Full verzija je u završnoj fazi, slijedi testiranje, ispravci i na kraju se čeka „svečano“ odobrenje od Applea i Googlea za puštanje aplikacije na AppStore i GooglePlay. I jedni i drugi su prilično promijenili uvjete koji su danas dosta stroži, nego su bili kad smo puštali testnu verziju, tako da nas i s njima čeka još lagana „borba“.  

Nakon izlaska ćemo, kao i nakon izlaska testne verzije, dobiti puno odgovora i „putokaza“. No, ono što definitivno znamo je da će broj korisnika otvoriti vrata prema velikim ulagačima. Veći je broj korisnika – to se više vrata otvara. Brži i jači je rast – to su ta vrata šire otvorena. A velika investicija je nešto što nam treba kako bi firma postala „komplicirana“ – development centar u Europi sa vrhunskim uvjetima za zaposlene po uzoru na internetske gigante, management centar u Americi, razvoj poslovnog modela, kontrolirano širenje na druga tržišta.

Može li se živjeti od ovakve aplikacije? 

Iz perspektive osobe koja stoji iza svega? U kasnijoj fazi kad već imate dobru prodaju i prihode ili kad iza vas stoje veliki ulagači s čijom investicijom si možete odrediti dobru plaću, bonuse i tako dalje – da, svakako. I to jako dobro. 

U ovoj fazi? Da, ali ne živjeti nego preživljavati. Sve sredstva koja dolaze u ovoj fazi su namijenjena za razvoj. Kad počinješ raditi nešto ovakvo onda je put dug, a cilj jako daleko. Većinu vremena ni ne znaš koliko je zapravo daleko. Samo znaš da postoji i da je tamo negdje vani. Nije bitno koliko si talentiran kao programer ili kreativan kao dizajner. U ovom dijelu priče snalažljivost i izdržljivost čovjeka dolaze do izraza. 

„Danas je potrebno živjeti kako većina ljudi ne želi, kako bi ostatak svog života proveo kako većina ljudi ne može.“